استاندار مازندران:

صدا و سیما نقش مهمی در تقابل با جنگ فرهنگی دشمن دارد

«حسینی‌پور» در آئین تجلیل از جهادگران خستگی ناپدیر صداوسیمای مرکز مازندران گفت: صدا و سیما نقش مهمی در تقابل با جنگ فرهنگی دشمن دارد.
کد خبر: ۵۰۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱ - 18January 2022

جمهوری اسلامی به دنبال اثبات حقانیت خود در عرصه جهانی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید‌محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در آئین تجلیل از جهادگران خستگی ناپدیر صداوسیمای مرکز مازندران که در سالن همایش صداوسیمای استان برگزار شد، با بیان اینکه واژه جهاد در حوزه رسانه یادآور رشادت‌های رسانه‌های ابتدای انقلاب و پیروزی دفاع مقدس است که نقش بی‌نظیری داشتند و سرآمد جهاد‌ها بود، و در اذهان نقش می‌بندد، اظهار داشت: جهاد یعنی از خود گذشتی و کاری برتر از کار معمول است و در همه عرصه‌های نقش رسانه‌ای صداوسیما بی‌بدیل است.

وی با قدردانی از عملکرد صداوسیمای مرکز مازندران به ویژه در ایام کرونایی گفت: از آغاز بیماری کرونا تاکنون عوامل صداوسیما جهاد کردند تا فضای عمومی را آرامش بخشند و با تنوع برنامه‌های حوزه اجتماعی و انعکاس اخبار دقیق و به موقع توانستند در فروکش کردن این بیماری کمک کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۴۳ سال نظام جمهوری اسلامی ایران با دشمن جهانی مواجه است و امپریالیسم جهانی که با حرکت مردم سالارانه در نقطه مهم از جهان یعنی ایران اسلامی هراس دارند، افزود: حضرت امام خمینی (ره) حرکتی را بنا نهادند که با نگاه عمیق استراتژیک در جهان است.

حسینی پور با اعلام این خبر که ۶۰۰ رسانه فارسی زبان توسط سرویس اطلاعاتی بیگانه و کشور‌های مرتجع منطقه علیه ایران اسلامی بمباران خبری می‌کنند، یادآور شد: صداوسیما یک تنه در برابر آن‌ها ایستادگی کرده است و حتی دشمنان در ایام کرونا برای برهم ریختن افکار جامعه از ابزار بیماری کرونا هم نگذشتند و اقدام صداوسیما در این ایام نیز جهاد بود که در برابر ابررسانه‌های بیگانه رقم زدند.

وی با اشاره فرمایش امام راحل که فرمودند صداوسیما دانشگاه عمومی است، تصریح کرد: دانشگاه عمومی صداوسیما یعنی اینکه همه حوزه‌های اجتماعی جامعه از این دانشگاه، مفاهیمی که تولید می‌شود بهره‌مند شوند.

استاندار مازندران با بیان اینکه کشور در جنگ تمام عیار فرهنگی قرار دارد و یکی از حوزه‌هایی که هدف قرار گرفته شد، فرهنگ غنی کشور است و صدا و سیما نقش مهمی در تقابل با جنگ فرهنگ دشمن دارد، خاطرنشان کرد: در برابر توطئه فرهنگی دشمن باید آفندی و هم پدافندی حرکت شود و بهترین دفاع حمله است و در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان امروز باید به عمق استراتژیک فرهنگی معاندین حمله شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه دشمنان شبهات زیادی را در ذهن جوانان ما ایجاد می‌کنند که برای رفع آن نیاز به برنامه منسجم است، گفت: کشور در شرایطی قرار دارد که دشمن تمام تلاش خود را برای جدایی مردم از حاکمیت می‌کند و تلاش رسانه‌های فارسی زبان که بر علیه نظام فعالیت می‌کنند نیز همین است.

وی افزود: بعد از توطئه نظامی، سیاسی و فرهنگی که دشمنان در آن‌ها ناکام ماندند، متوجه شدند تا مادامی که مردم ایران اسلامی پای انقلاب اسلامی هستند کاری نمی‌توانند بکنند.

استاندار مازندران یادآور شد: رهبران بزرگ دنیا در ملاقات با رهبر معظم انقلاب و روسای جمهوری ایران، اذعان داشتند که اگر مردم ایران را داشتند در دنیا کار بزرگی می‌کردند که البته این بیانگر آن است، جمهوری اسلامی ایران همواره دنبال اثبات حقانیت خود در عرصه جهانی است.

حسینی پور با بیان اینکه کشور با تحریم مواجه است و البته تحریم بر علیه مسلمانان ریشه تاریخی دارد که موضوع فدک را می‌توان اشاره کرد، اظهار داشت: در موضوع فدک، دشمنان حق مسلم خاندان اهل بیت را غصب و بعد آن فشار‌ها بر علیه تشیع را زیاد کردند و اگر مردم ایران امروزه در برابر تحریم ایستادند، این ایستادگی ریشه در درس تاریخی دارد و دشمن در جهالت است و این‌ها را نمی‌داند که ایران کشوری نیست تا با تحریم از پا در بیاید بلکه با تحریم فرصت می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران برنامه‌های توسعه‌ای اجرا خواهد شد و نقش صداوسیما برای پیشبرد این اهداف موثر است، گفت: یکی از مباحثی که در مازندران باید مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد، ارتباط منسجم بین مدیران اجرایی استان به ویژه حوزه‌های اقتصادی و نخبگان دانشگاهی و مراکز پژوهشی است.

استاندار مازندران تصریح کرد: مسیری که باید از این به بعد برویم توجه به مسئله معیشت و اقتصاد مردم است و با توجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد صدا و سیما ارتباط را برقرار کنند تا تبلور آن در افکار عمومی اتفاق بیفتد.

حسینی پور به رخداد سال ۲۰۲۲ و انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو اشاره کرد و بیان داشت: این رخداد بین المللی برای گردشگری استان مازندران مهم است که تحقق آن، نیازمند تشکیل قرارگاه رسانه‌ای با دبیری صداوسیما استان و دستگاه‌های مرتبط و همه رسانه‌های استان است تا از این فرصت حداکثر بهره‌برداری انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها