در جدیدترین مواضع؛

«العامری» معرفی برخی گزینه‌ها برای تصدی نخست وزیری را تکذیب کرد

رهبر ائتلاف «فتح» عراق اعلام کرد که در جریان سفر اخیر خود به اقلیم کردستان هیچ شخصیت سیاسی را به عنوان نامزد تصدی پست نخست وزیری معرفی نکرده است.
کد خبر: ۵۰۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ - 19January 2022

«العامری» معرفی برخی گزینه‌ها برای تصدی نخست وزیری را تکذیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فرات‌نیوز، «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح عراق، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر معرفی برخی شخصیت‌های سیاسی به‌عنوان نامزد تصدی پست نخست وزیری را قویاً تکذیب کرد.

هادی العامری در این خصوص تأکید کرد که در جریان سفر اخیر خود به اقلیم کردستان هیچ شخصیت سیاسی را به‌عنوان نامزد تصدی پست نخست وزیری معرفی نکرده است.

اخیراً «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق پس از دیدار خود با «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح در شهر نجف، یک پست توئیتری منتشر کرد. رهبر جریان صدر در این پست توئیتری که پیشتر نیز مشابه آن چند مرتبه منتشر شده است، بر لزوم تشکیل دولت اکثریت ملی تأکید کرده است. در توئیت صدر آمده است: «نه شرقی، نه غربی، دولت اکثریت ملی».

پیشتر منابع مطلع از جزئیات مهم دیدار میان «مقتدی صدر» و «هادی العامری» در شهر نجف که اخیراً انجام شده است، پرده برداشتند. منابع مذکور اعلام کردند که در این دیدار سه مسأله مورد بررسی قرار گرفته است. نخستین موضوع تشکیل ائتلاف بزرگ‌تر پارلمان برای تشکیل دولت آینده بوده است. مسأله دوم نیز در رابطه با حشد شعبی بوده است.

در این نشست مطرح شد که نباید هیچ اقدامی علیه حشدالشعبی صورت گیرد. مسأله سوم مربوط به اختیارات فرمانده کل نیروهای مسلح بوده است. در دیدار مذکور گفته شد که هیأت هماهنگی شیعی می‌تواند هرگونه تصمیم امنیتی درباره اختیارات فرمانده کل نیروهای مسلح را البته اگر بدون مشورت با آنها اتخاذ شده باشد، وتو کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار