هشدار هادی العامری به همه طرف‌ها درباره حوادث خونین در استان میسان

رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در خصوص حوادث خونین در استان میسان از همه طرف‌ها خواست خویشتن‌داری کنند و درگیری‌های محلی را در طبقی از طلا به دشمنان عراق تقدیم نکنند.
کد خبر: ۵۰۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ - 10February 2022

هشدار هادی العامری به همه طرف‌ها درباره حوادث خونین در استان میسانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، امروز (پنجشنبه، ۱۰ فوریه) با صدور بیانیه‌ای به حوادث اخیر در استان «میسان» واکنش نشان داد و درباره کشیده شدن به سوی فتنه و تسلیم خشم شدن هشدار داد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی گفت: حوادث خونینی که استان عزیز میسان شاهد آن است، مایه تاسف و نگرانی است و به سلب احساس امنیت و ثبات منجر می‌شود. ما قبلاً نیز در مورد تشدید [اختلافات]هشدار داده بودیم که با آن ممکن است دایره خشونت متبادل گسترش یابد و به به سطوح خطرناکی برسد که پایان دادن به آن دشوار شود».

رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق افزود: «از برادران عزیزمان در جریان صدر و عصائب [اهل الحق]و طرفداران عشائری و سیاسی آن‌ها می‌خواهیم تا بالاترین درجه خویشتن داری، آگاهی از مسئولیت قانونی و بصیرت نسبت به عواقب امور را از خود نشان دهند. زیرا خون چیزی جز خون به ارمغان نمی‌آورد و این‌که درگیری‌های محلی که دشمنان برای آن میلیارد‌ها هزینه کردند و به نتیجه نرسیدند، ممکن است به این شکل، رایگان و در طبقی از طلا به آن‌ها تقدیم شود».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما برادران خود را از کشیده شدن به فتنه و تسلیم خشم شدن برحذر می‌داریم».

العامری در ادامه بر ضرورت خویشتن‌داری، صبوری و جلوگیری از ریخته‌شدن خون‌ها با هدف بازدارندگی دشمن تاکید کرد و گفت: «ما آماده هرگونه تلاش برای رفع بحران و حمایت از تلاش‌های طرف‌های خیرخواه برای عبور از این بحران هستیم و از سخنان معتدلانه و آرامش بخش سید مقتدی الصدر و شیخ قیس الخزعلی تشکر می‌کنم».

وی در ادامه از بزرگان عشائر و عقلای قوم خواست تا دوراندیش باشند و دستان پنهانی را که وارد چنین حوادث ناگواری می‌شود تا آن را به تسویه‌حساب‌های سخت تبدیل کنند، ببینند.

رئیس ائتلاف الفتح در پایان از همه دستگاه‌های امنیتی خواست تا با جدیت و قدرت تمام، نقش خود را برای برقراری امنیت و اجرای قانون و بازگرداندن اقتدار دولت ایفا کنند.

هفته پیش یک افسر پلیس عراق در استان میسان ترور شد و برخی طرف‌ها، افراد نزدیک به جریان صدر را به نقش داشتن در این ترور متهم کردند. یک روز پس از آن، یک قاضی ارشد مبارزه با مواد مخدر در این استان ترور شد و در پی آن، تغییراتی در ستاد فرماندهی عملیات این استان روی داد و شخص «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر برای پیگری این حوادث وارد میسان شد.

وی تاکید کرد که روزانه با فرماندهان امنیتی وضعیت امنیتی استان را پیگیری خواهد کرد و اطمینان داد که همه جنایتکاران دستگیر و محاکمه خواهند شد و از مردم و عشایر خواست که با نیرو‌های امنیتی همکاری کنند.

این در حالی است که پیشتر گزارش‌هایی در خصوص کلید خوردن یک پروژه آمریکایی - اماراتی جدید در عراق منتشر شده بود که گفته می‌شود بر روی تداوم اختلافات شخصی میان دو قطب بیت شیعی در الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) و جریان صدر به منظور تضعیف این مولفه سیاسی و به کرسی نشاندن حرف موافقان عادی‌سازی روابط [با رژیم صهیونیستی]در پارلمان حساب باز کرده است. 

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها