رئیس ائتلاف الفتح عراق:

برخی به دنبال تکمیل مسیر رژیم بعث در عراق هستند

العامری هشدار داد که برخی از سیاستمداران در عراق قصد دارند مسیر رژیم بعث را تکمیل کنند.
کد خبر: ۵۲۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴ - 12May 2022

برخی به دنبال تکمیل مسیر رژیم بعث در عراق هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق امروز پنجشنبه درباره بازگشت رژیم سرنگون شده بعث به عرصه قدرت در عراق هشدار داد.

شبکه خبری العالم به نقل از العامری گزارش داد، انقلاب مردم عراق علیه رژیم صدام، انقلاب گرسنگان نبود، بلکه انقلاب آزاده‌هایی بود که برای ایستادگی در برابر ظلم و استبداد صورت گرفت.

وی در جریان سخنرانی در مراسمی که سازمان زندانیان سیاسی عراق، برگزار کرد، تصریح کرد: «ما برای یادآوری زندانیان سیاسی، نیاز به مناسبت نداریم؛ زیرا آن‌ها همیشه در حافظه مردم حضور دارند و نماینده بخش پیشرو در زندگی این کشور هستند».

العامری ادامه داد: «زندانیان سیاسی با ظلم و استبداد رژیم وحشی صدام مواجه بودند. آنان سخن حق را زدند و هزینه چند برابری پرداخت کردند. این قشر، نماینده مخالفان عادی و مشروع هستند، ولی رژیم سرکوبگر، هیچ مخالفی را به رسمیت نمی‌شناخت».

رئیس ائتلاف الفتح در پایان خاطر نشان کرد: ما پس از آزاری که به ملت عراق رسید، در برابر رژیم ظالم صدام ایستادیم... البته کسانی هستند که تلاش می‌کنند مسیر رژیم بعث را تکمیل کنند».

رئیس ائتلاف الفتح همچنین امروز میزبان «پدرو مارتینیس» سفیر اسپانیا در بغداد بود و بار دیگر بر غیر قانونی بودن حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق تأکید کرد.

وی گفت که از ابتدای سال ۲۰۲۲ ادامه حضور هر نیروی خارجی در عراق غیر قانونی بوده و آن‌ها هیچ حقی برای این کار ندارند.

اشاره هادی العامری به این تاریخ به نتایج گفتگو‌های استراتژیک میان بغداد و واشنگتن است که طبق آن قرار بود تمامی نیرو‌های خارجی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ خاک عراق را ترک کنند که البته آمریکا هیچ نیرویی از عراق خارج نکرد و نظامیان خود را با تغییر عنوانشان به نیرو‌های مستشاری باقی نگه داشت.

او به بن بست سیاسی موجود در عراق بر سر انتخاب نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت که گروه سیاسی تحت رهبری وی تمامی تلاش خود را برای پایان این وضعیت و تشکیل دولتی که بتواند مسئولیت‌پذیر بوده و کار خدمات‌رسانی به مردم عراق را به خوبی انجام دهد، در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار