کشف و ضبط چند پهپاد تهاجمی در شرق عراق

یک منبع امنیتی عراقی خبر داد که چند فروند پهپاد در شرق این کشور کشف و ضبط شد که احتمالا برای حمله به یک پالایشگاه نفت در شرق عراق مستقر شده بود.
کد خبر: ۵۱۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ - 21April 2022

کشف و ضبط چند پهپاد تهاجمی در شرق عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیرو‌های امنیتی عراق امروز پنجشنبه موفق شدند پهپاد‌های تهاجمی را در استان دیالی واقع در شرق این کشور کشف و ضبط کنند.

یک منبع امنیتی عراقی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «یک گروه از سرویس اطلاعات و تحقیقات فدرال، پهپاد‌های تهاجمی را قبل از شلیک در شهر بعقوبه در استان دیالی ضبط کردند».

وی تأکید کرد که احتمال دارد هدف از استقرار این پهپاد، حمله یک پالایشگاه نفت در شرق عراق باشد.

خبرگزاری شفق نیوز نیز با اعلام همین خبر، گزارش داد، نیرو‌های امنیتی عراق دو خودرو با پلاک‌های دولتی را توقیف کردند که حامل پهپاد‌های «RN-۱۶» بودند..

در همین ارتباط، «عدی الخدران» یکی از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح نسبت به تحرکات مشکوک نظامیان تروریست آمریکایی در دیالی و گفت که طی چند ماه گذشته، حمایت مالی از گروه تروریست داعشی در این استان عراق افزایش پیدا کرده که این مساله در مخفیگاه‌های عناصر داعش در مناطق «حمرین»، «الحاوی» یا مناطق، بخوبی هویداست.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های تروریستی داعش طی ماه‌های اخیر در مناطق مختلف دیالی، تصریح کرد: «مسئله خطرناک، سرازیر شدن سلاح‌های پیشرفته آمریکا به دست تروریست‌های داعش در استان دیالی است؛ به ویژه تفنگ‌های پیشرفته تک تیرانداز».

این در حالی است که بهمن ماه گذشته، یک منبع امنیتی در استان دیالی گفت که مقامات امنیتی در دستوری هرگونه پرواز پهپاد بر فراز این استان را منوط به مجوز از نهاد‌های ذی‌ربط عنوان کرده‌اند.

به گفته او طبق دستور مقامات امنیتی استفاده از هرگونه پهپاد برای هر مراسمی از جشن و عزا تا فعالیت‌های رسانه‌ای نیاز به مجوز خواهد داشت و افراد باید از فرماندهی ارتش در استان دیالی، پا پلیس و یا شورای استانداری مجوز دریافت کنند. طبق این دستور نیرو‌های امنیتی این اختیار را دارند تا در صورت پرواز پهپاد فورا آن را ساقط کنند.

پیش از این نیز فرمانده پلیس استان بابل از برپایی جلسه امنیتی برای بحث در خصوص پرواز پهپاد‌ها بر فراز این استان خبر داده بود. همچنین در این استان نیرو‌های پلیس اقدام به جمع‌آوری پهپاد‌ها از فروشگاه‌ها و افرادی کردند که مجوز لازم برای فروش آن را نداشتند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها