معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش:

ارتش تمام توان خود را برای امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه به کار می‌گیرد

امیر سرتیپ «شرفی» گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوادث غیرمترقبه از تمام توان و امکانات تغذیه‌ای و درمانی خود برای کمک به آسیب‌دیدگان استفاده می‌کند.
کد خبر: ۵۰۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ - 19January 2022

تمام توان خود را برای امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه به کار می‌گیریمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث شرفی» معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمرین ستاد بحران این نیرو، اظهار داشت: ستاد بحران نیروی زمینی ارتش همیشه باید آمادگی مقابله با حوادث و اتفاقات غیرمترقبه طبیعی را در سطح تهران و شهرستان‌هایی که یگان نظامی دارد، داشته باشد. ما در راستای ایجاد آمادگی برای هرگونه حوادث، این تمرین را برگزار کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه «حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند»، تصریح کرد: ما سه اولویت را هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه در نظر داریم که شامل برقراری ارتباطات رادیویی، بی‌سیم و باسیم بین یگان‌های مرکز کنترل فرماندهی و محل حوادث، امدادرسانی و اسکان خانواده‌هاست؛ به‌صورتی که بتوان مردم حادثه‌دیده را در محل‌های امن اسکان داد.

معاون اجرایی نزاجا با بیان اینکه ارتش در زلزله سرپل ذهاب از مقام معظم رهبری نمره قبولی دریافت کرد، افزود: ما در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه باید بتوانیم پادگان نظامی را به یک مرکز فکر و محل امن برای تصمیم‌گیری‌ها تبدیل کنیم و خانواده‌های شهرک‌نشین و مردم را حداقل ۷۲ ساعت در شرایط امن اسکان دهیم. ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوادث غیرمترقبه از تمام توان حداکثری خود و امکانات تغذیه‌ای و درمانی برای کمک به آسیب‌دیدگان استفاده می‌کند.

امیر شرفی در پایان با بیان اینکه «طرح بلیّات فقط شامل حوادث غیرمترقبه نیست و باید در همه سطوح انجام شود»، خاطرنشان کرد: در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه، ما در ارتش وظیفه یگان‌ها را در شهر‌های مختلف از قبل مشخص کرده‌ایم و مسئولیت‌ها مشخص شده‌اند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها