پخش مستندی با موضوع مردم غزه در شبکه افق/ نگاهی نو به مسئله فلسطین و مردم غزه

مستند «غزه، مبارزه برای آزادی» با موضوع وضعیت کنونی مردم در نوار غزه در قاب شبکه افق نقش بست.
کد خبر: ۵۰۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ - 19January 2022

پخش مستندی با موضوع مردم غزه در شبکه افق / نگاهی نو به مسئله فلسطین و مردم غزهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس،  مسئله فلسطین و مردمان رنج دیده آن که از ستمکاری رژیم اشغالگر قدس به تنگ آمده‌اند و با دست خالی مبارزه با این غاصبین را آغاز کردند را شاید بتوان به جد مهمترین مسئله جهان اسلام در حوزه بین‌الملل دانست.

حال این موضوع برای ماندن در تاریخ و ادامه‌دار شدن راه مبارزان این عرصه همواره نیازمند انتقال به نسل‌های بعد دارد تا آنها نیز بتوانند این مبارزه را ادامه دهند و واقعیت‌های جنایات صهیونیستی‌ها در برگ برگ تاریخ مفقود نشود.

تولیدات رسانه‌ای بیشترین کمک را می‌تواند در عرصه مسائل فوق الذکر کند و بهترین مسیری در جهت ماندگاری این خط مبارزه در جهان نیز است. شبکه افق سیما به همین منظور مستند غزه، مبارزه برای آزادی را در جدول پخش برنامه‌های خود قرار داده است.

در این مستند مشکلات و مصاحب مردم غزه که در محاصره اشغالگران صهیونیست هستند به تصویر کشیده می‌شود. در ابتدا اجازه ورود مستندساز به داخل غزه داده نمی‌شود در نتیجه او سعی می‌‌کند با ارتباط گرفتن با گروهی از خبرنگاران مستقر در داخل غزه کار تولید مستند را انجام دهد.

یکی از بخش‌های مهم و دردناک مستند تصاویری است که از مبارزه و سنگ پراندن جوانان فلسطینی به سمت سربازان صهیونیستی که در آن طرف مرز موضع گرفته‌اند پخش می‌شود و آن‌ها نیز در عوض با شلیک گلوله تعداد زیادی از آن‌ها را که تنها سلاحشان پرتاب کردن سنگ است به شهادت رسانده‌اند.

از طرف دیگر، با کنترل و محدود کردن ورود مواد غذایی به داخل غزه، صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند آنها را با کمبود غذا مواجه کرده و نوعی نسل‌کشی پنهان و آهسته را به انجام برسانند.

علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را امروز ساعت ٢٠:٠٠ و تکرار آن را فردا و جمعه به ترتیب در ساعت‌های ٠٧:٠٠ و ١٢:٣٠ در شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار