نماینده ولی فقیه در کاشان:

رشادت‌های شهدا برای دانشجویان و دانش آموزان تبیین شود

آیت‌الله سلیمانی با تاکید بر زودن غبار غربت از چهره سرداران شهید منطقه کاشان، گفت: رسالت ما نباید فقط برگزاری سالگرد شهادت سرداران جهادگری همچون حاج علی فارسی باشد، بلکه رشادت‌های این سرداران نیز باید در دانشگاه‌ها و مدارس برای دانشجویان و دانش آموزان به خوبی تبیین شود.
کد خبر: ۵۰۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ - 19January 2022

رشادت های شهدا برای دانشجویان و دانش آموزان تبیین شودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی» نماینده ولی فقیه در کاشان در سالگرد شهادت سردار جهادگر حاج «علی فارسی» که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرستان کاشان برگزار شد، اظهار داشت: نظام زندگی بشر در نوع انتخاب از یک طرف در محبت به خدا و از طرف دیگر علاقه‌مندی به پدر، مادر، فرزند، برادر، خواهر، اقوام و تعلقات زندگی است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان، سردار شهید حاج «علی فارسی» را مصداق پیروز صحنه انتخاب الهی دانست و ادامه داد: این سردار رشید اسلام برای رسیدن به خدا از همه تعلقاتش صرف نظر کرد.

وی به رسالت سنگین دانشگاه‌ها در تبیین ایثار، فداکاری و رشادت‌های سرداران دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: رسالت ما نباید فقط برگزاری سالگرد شهادت سرداران جهادگری همچون حاج علی فارسی باشد، بلکه رشادت‌های این سرداران نیز باید در دانشگاه‌ها و مدارس برای دانشجویان و دانش آموزان به خوبی تبیین شود.

آیت الله سلیمانی با انتقاد از عدم شناساندن سردار شهید حاج علی فارسی به معنی واقعی کلمه در جامعه و با بیان اینکه مردم کاشان هنوز این سردار رشید اسلام را به خوبی نشناخته‌اند، گفت: شهرداری کاشان برای زدودن غبار غربت از چهره سرداران شهید دوران دفاع مقدس، تندیس شهید فارسی و دیگر سرداران شهید این شهر را همراه با بیوگرافی آنها در میادین شهر نصب کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند برگزاری یادواره شهدا کمتر از ارزش شهادت نیست، گفت: همگان وظیفه داریم برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه و مستمر یادواره‌های شهدا در طول سال تلاش کنیم.

امام جمعه کاشان با بیان ابعاد شخصیتی سردار شهید جهادگر حاج «علی فارسی»، ادامه داد: این سردار رشید اسلام علاوه بر اقامه نماز شب و عبادت به درگاه خدا، در دوران مسئولیت پشتیبانی جنگ علیرغم در اختیار داشتن امکانات خودروی، برای رعایت حفظ بیت‌المال و امانت داری با اتوبوس بین کاشان و اصفهان رفت و آمد می‌کرد.

وی با بیان اینکه سردار «علی فارسی» بیشتر عمرش را در جبهه سپری کرد و کمتر در خانه حضور داشت، گفت: این سردار رشید اسلام از نخستین روز آغاز جنگ تحمیلی تا لحظه شهادت، از جبهه و جنگ لحظه‌ای غافل نشد.

آیت الله سلیمانی، در پایان کسب رتبه اول کاشان در پشتیبانی از جنگ در سطح کشور را مدیون سردار شهید حاج «علی فارسی» دانست و گفت: باید تجلیل شایسته از این سردار رشید اسلام به دلیل رشادت‌های بی نظیری که در دوران دفاع مقدس داشت، به عمل آید.

سردار محمد لاله زار فرمانده قرارگاه نوح نبی (ع) (پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد) نیز به نقش ارزشمند رزمندگان جهادگر دوران دفاع مقدس در سازندگی کشور اشاره کرد و گفت: حضور در سنگر اقتصاد مقاومتی مصداق بارز جهادگری و تداوم دفاع مقدس است.

وی به نقش بسیار بارز سردار شهید حاج«علی فارسی»در پشتیبانی از جنگ اشاره کرد و گفت: شهید فارسی الگوی مدیریت جهادی را در عمل و در میدان مبارزه به اثبات رساند.

شهرستان کاشان در دوران دفاع مقدس با اعزام هفت هزار نیروی جهادگر به جبهه‌ها بیش از ۶۶ شهید و ۳۱۳ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که از این تعداد ۱۱ سردار شهید، از جمله سردار حاج علی فارسی و تنها روحانی جهادگر (شهید رضا زاده) است.

سردار جهادگر شهید حاج«علی فارسی» فرمانده کاشانی پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان اصفهان به عنوان شهید شاخص بسیج کارمندان کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار