رئیس جمعیت هلال‌احمر:

امدادرسانی به روستاهای محصور در سیل با ۳ فروند بالگرد انجام می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارسال اقلام زیستی و امدادی و پرواز سه بالگرد هلال‌احمر به‌منظور امدادرسانی در روستاهای محصور در سیل کرمان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ - 19January 2022

امدادرسانی به روستاهای محصور در سیل با ۳ فروند بالگرد انجام می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال‌احمر عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر به استان کرمان اظهار داشت: برای نظارت بر روند امدادرسانی به مناطق سیل‌زده به این استان سفر کرده است.

وی از ارسال اقلام زیستی و امدادی برای تقویت انبارهای استان کرمان و پرواز سه بالگرد هلال‌احمر به‌منظور امدادرسانی در روستاهای محصور در سیل کرمان خبر داد و گفت: 114 شهر و روستای سیل‌زده در کرمان تاکنون ارزیابی شده و تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر در آماده باش کامل هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: قبل از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و با توجه به هماهنگی با سازمان هواشناسی کشور، پیش آگهی‌ها و هشدارهای لازم به استان‌های جنوبی و جنوب شرقی به ویژه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان داده شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه براثر بارندگی‌های قبلی، زمین‌ها کشش آب را نداشتند و احتمال سیلابی شدن در این استان‌ها وجود داشت، آگاهی‌های لازم به ویژه در منطقه رودان و میناب در استان هرمزگان و روبار، کهنوج و قلعه گنج در استان کرمان، صادر شده بود.

کولیوند با اشاره به اینکه وقوع سیل از قبل پیش‌بینی و اطلاع رسانی شده بود گفت: به همین دلیل قبل از وقوع سیل توانستیم مردم را از نقاط خطرپذیر دور کنیم و در کمپ‌ها اسکان دهیم.

وی عنوان کرد: از روز گذشته 12 هزار تخته موکت، 20 هزار تخته پتو و هزار بسته غذایی برای تقویت انبارهای امدادی، به کرمان ارسال شده تا در صورت نیاز میان سیل‌زدگان توزیع شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به نجات سه نفر در مناطق سیل‌زده استان کرمان افزود: امدادرسانی در روستاهای محصور در سیل کرمان از طریق سه فروند بالگرد هلال‌احمر در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها