فرمانده سپاه روح‌الله:

پرچم جمهوری اسلامی ایران نماد ارزش‌های اسلامی است

سردار کریمی گفت: پرچم جمهوری اسلامی ایران نماد ارزش‌های اسلامی است و هزاران شهید عزیز خون پاک خود را برای برافراشته نگه داشتن پرچم ایران اسلامی نثار کردند؛ لذا امروز همه باید از این نماد به خوبی پاسداری کنیم.
کد خبر: ۵۰۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ - 21January 2022

پرچم جمهوری اسلامی ایران نماد ارزش های اسلامی است/شور و نشاط همراه با معنویت لازمه پیشرفت جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در آیین افتتاحیه جام پرچم در سالن شهید ثامنی اراک اظهار داشت: پیرو ولایت بودن هدایت، کرامت معنوی و شفاعت را به ارمغان می‌آورد و رمز پیروزی حاج «قاسم سلیمانی» ولایت‌پذیری بود که او را همواره در صحنه‌های مختلف پیروز کرد و اگر امروز به دنبال سعادت هستیم، باید مسیر شهدا را که همان مسیر ولایت و معنویت است با جدیت ادامه دهیم.

وی افزود: شهید «قاسم سلیمانی» با پیروی از آیات قرآن و تبعیت محض از ولایت فقیه به یک مکتب ارزشمند تبدیل شد و «مکتب شهید سلیمانی» در امتداد نهضت عاشوراست که مهمترین مولفه این مکتب ارزشمند معنویت، ولایت و اخلاص است که حاج قاسم، آن‌ها را عملیاتی کرد.

سردار کریمی ادامه داد: شهید سلیمانی زندگی را عاقلانه شروع، عارفانه ادامه و عاشقانه تمام کرد. حاج قاسم با اخلاص، توکل بر خدا، توسل به اهل بیت (ع) و خصوصا حضرت زهرا (س) به این سطح از اقتدار رسید.

وی اضافه کرد: معرفت، اخلاص، هجرت، استقامت، سرعت و سبقت در کنار اطاعت محض از ولایت فقیه از مولفه‌های مهم موفقیت حاج قاسم سلیمانی است و مهمترین دستاورد مجاهدت‌های شهید سلیمانی امت‌سازی برای جهان اسلام است و موفقیت‌های حاج قاسم در صحنه‌های مختلف موجب خلق دستاورد‌های عظیم برای امت اسلام شد و امروز مکتب شهید سلیمانی مکتبی انسان‌ساز در طراز اسلام است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: معرفت پیدا کردن، هجرت کردن از تمام دلبستگی ها، داشتن همت بلند و به کارگیری اراده‌های قوی، استقامت بر روی ارزش‌ها، معرفت پیدا کردن، سرعت و سبقت برای کسب خوبی‌ها از لازمه‌های ادامه مسیر شهدا است که باید مورد توجه ما باشد.

وی تأکید کرد: شهدا رضایت الهی و ارزش‌های اسلامی را انتخاب کردند و عزت و سربلندی ملت ایران و امت اسلامی را رقم زدند و با خواندن دو رکعت نماز عشق به معبود خود رسیدند و امروز هم ما با تأسی از آن‌ها باید در مسیر آن‌ها باشیم.

سردار کریمی با بیان اینکه شور و نشاط لازمه پیشرفت جامعه است، ولی آن چیزی که مهم است شور و نشاط باید همراه با معنویت باشد، گفت: امروز ما با ارزش‌های الهی می‌توانیم به کمال و سعادت برسیم و لذا در گام دوم انقلاب باید ارزش‌های اسلامی در همه بخش‌های کشور طنین انداز شود.

وی افزود: در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ارزش‌های اسلامی باید مورد توجه باشد؛ چراکه حاکم شدن ارزش‌های اسلامی در برنامه‌ها موجب رشد و حرکت شتابنده جامعه به سمت پیشرفت خواهد شد و جوانان باید در این مسیر پیشگام باشند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه غیرت دینی عامل نجات کشور در بحران‌ها و کسب توفیقات بزرگ بوده، گفت: ملت ایران با غیرت دینی در طول انقلاب اسلامی به بزرگترین پیشرفت‌ها دست پیدا کرده و بزرگترین صحنه عملیاتی شدن غیرت دینی ملت، دفاع مقدس بود و امروز غیرت دینی باید در همه امورات و برنامه‌های ما نمود داشته باشد و این مسئله مطالبه مهم مقام معظم رهبری است.

وی افزود: مهمترین مولفه وصیت‌نامه شهدا توجه به ارزش‌های الهی و عمل به رهنمود‌های ولایت است و این رمز موفقیت ملت ایران در همه صحنه‌های مختلف است و آن چیزی که توانسته ملت ایران را در برابر زورگویی‌های جبهه استکبار و حامیان آن‌ها پیروز کند، ارزش‌های الهی و عمل به رهنمود‌های ولایت است که باید مورد توجه ما باشد.

سردار کریمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز در اوج اقتدار و سربلندی است، گفت: آن چیزی که حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی را در همه صحنه‌ها پیروز کرده، معنویت مبتنی بر مکتب اسلام ناب محمدی است و لذا معنویت باید در تمام بخش‌های کشور حاکم باشد.

وی خاطرنشان کرد: پرچم جمهوری اسلامی نماد ارزش‌های اسلامی است و هزاران شهید عزیز خون پاک خود را برای برافراشته نگه داشتن پرچم ایران اسلامی دادند و لذا امروز همه باید از این نماد به خوبی پاسداری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار