مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی خبرداد؛

انتشارات «به‌نشر» با ۷۰۰ کتاب در دومین نمایشگاه مجازی/ ارسال خرید‌ها با بسته متبرک رضوی

سعیدی از حضور انتشارات به‌نشر در دومین نمایشگاه مجازی کتاب با ۷۰۰ عنوان خبر داد و گفت: همراه تمامی بسته‌های خرید کتاب، بسته متبرک رضوی نیز برای مخاطبان کتابخوان همانند سال گذشته ارسال خواهد کرد.
کد خبر: ۵۰۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ - 22January 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حسین سعیدی» مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی در آستانه‌ی آغاز دومین نمایشگاه مجازی کتاب با اشاره به اینکه انتشارات به‌نشر در سال گذشته بازخورد بسیار خوب و مثبتی از شرکت در نمایشگاه مجازی دریافت کرد و استقبال خوبی از کتاب‌های این انتشارات صورت گرفت، اظهار داشت: امسال نیز انتشارات به‌نشر با ۷۰۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: کتب حاضر در نمایشگاه کلیه آثار چاپ شده از سال ۹۱ به بعد و دارای موجودی انتشارات است که عمدتا در موضوعات سبک و سیره اهل بیت علیهم السلام، امام رضا (ع) و زیارت، سبک زندگی اسلامی و ایرانی، انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری و مجموعه متنوعی از کتب کودک و نوجوان است که تقدیم علاقمندان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتشارات به‌نشر در ایام برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب علاوه بر تخفیف ۲۰ درصد به همراه بن و ارسال کتاب‌ها بصورت رایگان که شرایط عمومی همه ناشران در این نمایشگاه است، همراه تمامی بسته‌های خرید کتاب، بسته متبرک رضوی نیز برای مخاطبان کتابخوان همانند سال گذشته ارسال خواهد کرد.

ضعف رویدادآفرینی در نمایشگاه مجازی کتاب

مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) همچنین ضعف رویداد آفرینی، عدم برگزاری نشست‌های مرتبط و زمان نامناسب را از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های برگزاری نمایشگاه کتاب بصورت غیرحضوری برشمرد.

وی ادامه داد: اکثر ناشرین بزرگ مانند به‌نشر در دو ماه پایانی سال درگیر انبارگردانی هستند و برگزاری نمایشگاه در این زمان مناسب نیست و بهتر بود نمایشگاه مجازی کتاب در نیمه ابتدایی سال برگزار می‌شد.

سعیدی با اشاره به اینکه در سال گذشته مشکلات نرم افزاری در سایت نمایشگاه وجود داشت که البته به سرعت برطرف شد، خاطرنشان کرد: تجربه برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب در سال گذشته و سپس نمایشگاه مجازی قرآن کریم باعث شد تا ناشران نیز آمادگی‌های لازم را پیدا کنند، البته ناشرینی مانند به‌نشر که پیش از این فروشگاه اینترنتی داشته و تجربه فروش غیرحضوری داشتند، طبیعتا با مشکلات و ابهامات کمتری مواجه بودند.

نمایشگاه مجازی کتاب؛ اقدامی ارزشمند

مدیرعامل به‌نشر همچنین گفت: نمایشگاه کتاب تهران طی سال‌ها برگزاری خود یکی از موفق‌ترین و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های فرهنگی کشور بود که شیوع ویروس کرونا باعث شد این نمایشگاه در دو سال گذشته برگزار نشود و وزارت ارشاد با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران در اقدامی ارزشمند نمایشگاه مجازی کتاب را پیش‌بینی و دوره نخست آن را در سال گذشته برگزار و دوره دومین نیز در آستانه آغاز است.

سعیدی در خصوص اولین نمایشگاه مجازی کتاب افزود: این نمایشگاه گرچه در یکی دو روز اول برگزاری مسائل و مشکلاتی داشت و گرچه برخی از ناشرین زیر ساخت‌های لازم برای حضور در این رویداد را نداشتند، اما به همت برگزارکنندگان و انگیزه بالای شرکت‌کنندگان، مشکلات به سرعت برطرف و فضای خوبی در بین جامعه کتابخوان ایجاد شد که این مساله و استقبال پرشور مردم از این نمایشگاه بسیار فراتر از پیش بینی‌ها بود.

وی با بیان اینکه تجربه موفق سال پیش نشان داد که در صورت فراهم بودن زیرساخت مناسب، فضای مجازی یکی از بهترین بستر‌ها برای برگزاری نمایشگاه کتاب است، ادامه داد: در نمایشگاه مجازی اولا محدودیت دسترسی ندارد و از هر نقطه جغرافیایی می‌توان در این نمایشگاه شرکت کرد. ثانیا مانند نمایشگاه‌های حضوری، شلوغی غرفه‌ها و محدودیت‌های فیزیکی باعث عدم مشاهده و دسترسی نمیشود. ثالثا از آنجایی که کلیه کتب ثبت شده هر ناشر در خانه کتاب که دارای موجودی باشند در فایل نمایشگاه فعال می‌شود، ناشران با تعداد اثر بیشتر و حداکثری میتوانند در این نمایشگاه شرکت کنند.

اضافه می‌شود دومین نمایشگاه مجازی کتاب از تاریخ سوم تا دهم بهمن در سایت ketab.ir فعال خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار