نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

«ایثار» جوهره وجودی مادران شهداست

حجت‌الاسلام «شکری» گفت: جامعه باید به مادران و همسران شهدا و همسران ایثارگران ببالد که زندگی خود را مملو از ایثار و فداکاری کردند تا رضایت خداوند را به دست آورند.
کد خبر: ۵۰۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ - 23January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم نکوداشت مادران و همسران شهدا که امروز به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) در تالار شهر مشهد برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و ادای احترام به مقام بانوان شهیده اظهار داشت: نوزاد زمانی متولد می‌شود در آغوش مادر است، از جان مادر تغذیه می‌کند و حرف زدن و راه رفتن را آموزش می‌بیند.

وی ادامه داد: در اسلام، زن در خانه و بیرون از خانه وظیفه‌ای ندارد، اما مهر و احساس در وجود زن به‌گونه‌ای است که کار کردن در خانه برای او لذت‌بخش می‌شود، در حال حاضر بسیاری از زنان، مسئولیت امرار معاش زندگی را نیز به عهده گرفته‌اند.

شکری خاطرنشان کرد: زن اگر با تربیت دینی رشد و پروش یافته باشد، نگاه او به زندگی متفاوت است، به عنوان مثال، زن همسر خویش را از تمامی تعلقات دنیا رها می‌کند تا در صحنه نبرد برای رضایت خدا جان خویش را فدا کند.

وی با بیان اینکه مادران بیش از انتظار، ایثار، فداکاری و فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: جامعه باید به مادران و همسران شهدا و همسران ایثارگران ببالد که زندگی خود را مملو از ایثار و فداکاری کردند تا رضایت خداوند را به دست آورند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مادران و همسران شهدا، بیان داشت: همسران می‌توانستند پس از شهادت همسر، به زندگی خود بپردازند، اما این عاطفه و احساسات باعث شد، عمر خود را به تربیت و پرورش فرزندان بگذرانند و از لذت‌های دنیوی، خود را محروم کردند.

سخنرانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و تجلیل از مادران و همسران شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار