نماینده مردم در مجلس:

اولویت جمهوری اسلامی ایران لغو تمامی تحریم‌هاست

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه اولویت جمهوری اسلامی لغو تمامی تحریم‌هاست، گفت: جمهوری اسلامی دنبال توافق برد- برد است و به نظر می‌رسد که تا پایان سال جاری با طرف‌های برجام به توافق نسبتاً خوبی دست پیدا خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۰۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ - 23January 2022

اولویت جمهوری اسلامی ایران لغو تمامی تحریم هاست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص مذاکرات وین، اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌خواهند که ساختار تحریم را حفظ کنند، جمهوری اسلامی، اما هدف آن‌ها را می‌داند لذا تحت تأثیر فشار‌های آن‌ها قرار نمی‌گیرد. آمریکایی‌ها و غربی‌ها نگرانی‌هایی را به ما منتقل می‌کنند و تمایل دارند که توافق بدی به ایران تحمیل کنند به این معنی که آن‌ها از توافق با ما بهره‌مند شوند بدون آنکه برای ایران ثمره‌ای داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: اولویت جمهوری اسلامی ایران لغو تمامی تحریم‌هاست، اما اولویت آمریکایی‌ها محدود کردن تکنولوژی هسته‌ای ایران و تعطیلی صنایع هسته‌ای و اتمی ایران است.

وی یادآور شد: در این دوره مذاکرات خلاف نقص‌هایی که در مدیریت داخلی کشور داریم، در خارج از کشور به‌ویژه در مذاکرات کار به‌خوبی پیش می‌رود. ما مذاکره خوب می‌کنیم چرا که از تجربه مذاکرات دور‌های قبل برخورداریم و برجام تجربه ارزشمندی برای ماست. ما در گذشته ضمانت‌های لازم را نتوانستیم در برجام بگنجانیم و امریکا بدون هزینه از توافق خارج شد لذا این تجربه برای ما بسیار ارزشمند است.

عباس‌زاده مشکینی در ادامه اظهار کرد: علاوه بر موارد فوق کسانی که در دوره‌های قبل مذاکرات حضور داشتند همچنان به تیم مذاکره‌کننده مشورت می‌دهند. بعد از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت با توجه به ضمانت اجرایی این قانون، سازمان انرژی اتمی نتوانست سقف آن قانون را پُر کند، اما حجم ذخیره را افزایش دادند، درصد غنی‌سازی نیز به میزان قابل قبولی افزایش یافت.

نماینده مردم در مجلس یازدهم، معتقد است: بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، انسجام سیاسی در داخل کشور ایجاد شده است، غربی‌ها هم به‌خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی چارچوب مشخصی دارد و پایش را فراتر از آن نمی‌گذارد، خطوط قرمز برای تیم مذاکره‌کننده نیز کاملاً روشن است.

وی همچنین بیان کرد: از سوی دیگر جمهوری اسلامی از تحریم‌های حداکثری عبور کرده است البته مردم تحت‌فشار‌های معیشتی بسیار قرار گرفتند و این عبور بدون هزینه نبوده است، اما آمریکایی‌ها با هدف هزینه بیشتر، فشار‌های اقتصادی را به مردم تحمیل کردند. تحریم‌ها تقریباً خنثی‌شده و فروش نفت ما روزانه افزایش پیدا کرده است.

عباس‌زاده مشکینی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران در این مدت شرکای خوب منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای پیدا کرده است و قرار است به موجب قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلار در کشور سرمایه گذاری کنند، چین و روسیه در مذاکرات نیز به ما کمک بسیار کردند و مواضع آن‌ها همانند دوره‌های قبل نیست.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای باقری و تیم مذاکره‌کننده هم از پشتوانه داخلی لازم برخوردارند، به آن‌ها هم گفته شده که اگر طرف مقابل عناد ورزید، اصرار نکنید بنابراین جمهوری اسلامی دنبال توافق برد- برد است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم معتقد است: توافق نسبتاً را دور از انتظار نمی‌بینم و به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری با طرف‌های برجام به توافق نسبتاً خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار