نماینده مردم در مجلس:

بدون لغو تحریم‌ها هرگز توافقی حاصل نمی‌شود

عزیزی گفت: بدون لغو تحریم‌ها و بدون اینکه در مقام عمل به نتیجه برسیم، هرگز با غربی‌ها توافق نمی‌کنیم چرا که اروپا و آمریکا بارها نشان داده‌اند که به تعهدات خود پایبند نیستند.
کد خبر: ۵۰۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ - 24January 2022

بدون لغو تحریم‌ها هرگز توافقی حاصل نمی‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تاکید براینکه رفع تحریم‌ها، راستی آزمایی، گرفتن تضمین و عدم بدعهدی طرف مقابل مواردی است که در مذاکرات باید پیگیری شود، اظهار داشت: تیم ایران در این چهارچوب مشخص شده در مذاکرات حضور پیدا می‌کند و انتظار داریم که طرف مقابل در همین راستا اقداماتی انجام دهد در غیراینصورت هیچ گونه توافقی را نمی‌پذیریم.

وی بیان کرد: بدون لغو تحریم‌ها و بدون اینکه در مقام عمل به نتیجه برسیم هرگز با غربی‌ها توافق نمی‌کنیم چرا که اروپا و آمریکا بار‌های بدقولی کرده‌اند و نشان داده‌اند به تعهداتشان پایبند نیستند.

 نماینده مجلس بیان کرد: توان هسته‌ای ایران بومی شده است، به نظر می‌آید طرف‌های مذاکره باید تکلیف خود را روشن کنند و از سردرگمی خارج شوند. غربی‌ها باید بدانند که با ایران قوی و قدرتمند مذاکره می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران اصول مبنایی و چهارچوب‌هایی برای مذاکره مشخص کرده و به هیچ وقت از این اصول عقب‌نشینی نمی‌کند.

عزیزی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده از روند مذاکرات به مجلس گزارش‌هایی ارائه می‌کند، گفت: باید بر اصول مذاکره پافشاری کرد تا طرف مقابل بدانند با تیمی متفاوت از جریان دولت قبل رو به رو است و تمام تلاششان را برای به نتیجه رساندن مذاکرات به کار می‌گیرند و با تمام قدرت جلوی زیاده‌خواهی‌های غربی می‌ایستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: اخبار و گزارش‌ها از وین نشان دهنده این است که پیشرفت‌هایی رخ داده است با این حال منتظریم باقری به کشور برگردد و گزارشی از روند گفتگو‌ها به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار