نماینده مردم در مجلس:

تنها راه آمریکا برای بازگشت به برجام، لغو تحریم‌هاست

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی گفت: در واقع تنها راه بازگشت آمریکا به‌پای میز مذاکرات مبتنی بر برچیده شدن تمامی تحریم‌ها و عمل به تعهدات عقب افتاده برجامی است.
کد خبر: ۵۰۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ - 24January 2022

تنها راه آمریکا برای بازگشت به برجام، لغو تحریم‌هاست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید محمدرضا میرتاج‌الدینی» نایب رئیس فراکسیون نیرو‌های مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص شرایط بازگشت احتمالی آمریکا بر سر میز مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری ترامپ با خروج از برنامه اقدام مشترک دو خطایی راهبردی انجام داد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: ابتدا توافق برجام را نقض کرد که موجب شد جایگاه این کشور در اذهان عمومی دنیا به‌عنوان یک نقض‌کننده تعهدات بین‌المللی متزلزل شود؛ همچنین آمریکایی‌ها با این اقدام قطعنامه ٢٢٣١ سازمان ملل را هم نقض کردند، زیرا توافق هسته‌ای در ذیل این مهم حاصل شده بود.

وی با اشاره به اینکه امروزه آمریکایی‌ها نمی‌توانند با فرافکنی و سیاه نمایی علیه فعالیت هسته‌ای ایران زمین بازی را عوض کنند، ادامه داد: در واقع تنها راه بازگشت این کشور به‌پای میز مذاکرات مبتنی بر برچیده شدن تمامی تحریم‌ها و عمل به تعهدات عقب افتاده برجامی است.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه راستی آزمایی رفع تحریم‌ها از سوی جمهوری اسلامی از دیگر مباحثی است که مذاکره‌کنندگان ایرانی در وین بر آن تاکید دارند، افزود: بر این اساس مقامات کاخ سفید باید از خودشان اراده جدی نشان داده و اقدام عملی انجام دهند.

نایب رئیس فراکسیون نیرو‌های مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان یادآور می‌شود کاخ سفید باید تضمین دهد در صورت تغییر دولت این کشور، دولت جدیدی که روی کار می‌آید مجدداً نقض عهد نکند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها