فرمانده سپاه استان کرمانشاه تأکید کرد؛

فرهنگ «ایثار و مقاومت»؛ بزرگ‌ترین مؤلفه بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان

سردار «ریحانی» فرهنگ «ایثار و مقاومت» را بزرگ‌ترین مؤلفه بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان توصیف کرد و گفت: همه ملت ایران مدیون و وامدار بانوان بزرگ و اسوه‌های صبر و مقاومت کشور هستند.
کد خبر: ۵۰۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ - 23January 2022

فرهنگ ایثار و مقاومت از بزرگ‌ترین مؤلفه بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، امروز (یک‌شنبه) در مراسم نهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت استان کرمانشاه که در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: به تأسی از منش و خصلت‌های حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگ بانوی دو عالم است که امروز مادران و همسران شهدا و ایثارگران نیز اسوه‌های ایثار و مقاومت را در دامان خود پرورش داده و به میدان جهاد فرستاده‌اند.

وی «دشمن‌شناسی و تکلیف‌شناسی» و «غیرت دینی» را دو ویژگی مهم حضرت زهرا (س) توصیف و عنوان کرد: برمبنای ویژگی دشمن‌شناسی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع «جهاد تبیین» را مطرح و بر آن تاکید کرده‌اند.

سردار ریحانی با اشاره به موضوع «غیرت دینی»، گفت: بسیاری از افراد در طول عمر انقلاب بصیرت داشتند و جبهه حق و باطل را تشخیص دادند؛ اما جرأت به عمل آوردن تشخیص خود و غیرت عمل را نداشتند.

فرمانده سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: توسل و پیگیری فرهنگ فاطمی در ایران اسلامی باعث شده است که ما اکنون یک ملت سربلند باشیم و به شهدای خود افتخار کنیم و بر همین مبنا باید از مادران و همسران شهدا نیز به شایستگی تقدیر کنیم.

وی گفت: نمی‌توان از الگو‌های مقاومت حرف زد، اما از ایثارگرانی که این الگو‌ها را پرورش دادند و کانون خانواده را گرم و مطمئن نگه داشتند، سخنی نگفت و نیز نمی‌توان از شهیدان به بزرگی حرف زد و از مادران و همسران و خانواده‌های شهدا چیزی نگفت.

سردار ریحانی با بیان این‌که هرگز نمی‌توان ایثارگری، صبوری و استقامت خانواده‌های شهدا را با معیار مادی سنجید، گفت: هیچ ابزاری برای تجلیل شایسته از خانواده شهدا نداریم؛ اما این وظیفه قطعی ماست که تمام و کمال در خدمت آنان باشیم؛ البته حمایت مادی از خانواده‌های شهدا فقط یک بخش از موضوع بوده و مهم‌تر از آن زنده نگه‌داشتن یاد و فرهنگ شهید و شهادت و یاد و خاطره شهداست.

وی فرهنگ ایثار و مقاومت را بزرگ‌ترین مؤلفه بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان توصیف کرد و گفت: همه ملت ایران مدیون و وامدار بانوان بزرگ و اسوه‌های صبر و مقاومت کشور هستند.

به گفته او، مادران و همسران شهدا نه فقط اسوه و الگوی زنان امروز، بلکه الگوی آیندگان هم هستند و فرهنگ آن‌ها تمام‌نشدنی است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: باید برای حفظ عزت، فرهنگ و پرچم به اهتزاز درآمده کنونی و تقویت آن تلاش کنیم که البته به لطف خدا ملت ایران نشان داده‌ است که پاسداران و حافظان بسیار خوبی برای آن هستند.

سردار ریحانی با بیان اینکه خانواده‌های صبور و مقاوم شهدا از «جهاد تبیین» غافل نشوند، گفت: کلام خانواده‌های ایثارگر در دفاع از نظام و انقلاب در بین ملت نافذ و حجت بوده و سخن آنان در جامعه در حال جوشیدن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار