سفیر پیشین ایران در افغانستان:

تعاملات تجاری ایران با افغانستان ادامه دارد

ظهره‌وند گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران، همچنان در افغانستان مستقر است و روابط با افغانستان را حفظ خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۰۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ - 24January 2022

تعاملات تجاری ایران با افغانستان ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل ظهره‌وند» سفیر پیشین ایران در افغانستان در گفت‌وگویی با اشاره به روابط ایران و افغانستان، اظهار داشت: ایران باملاحظه منافع مردم افغانستان، با طالبان همکاری و تعاملات خود را ادامه می‌دهد و هدف کمک و رفع نیاز مردم افغانستان است.

سفیر پیشین ایران در افغانستان بابیان اینکه طالبان باید تشکیل دولت مشارکتی در افغانستان را مدنظر قرار دهد، اضافه کرد: این اتفاق باید با مداخله سایر اقوام و پذیرش آحاد مردم اتفاق بیفتد.

ظهره‌وند با تأکید بر اینکه سرکار آمدن طالبان در افغانستان از دل توافق دوحه اتفاق افتاد، تصریح کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران، همچنان در افغانستان مستقر است و روابط با افغانستان را حفظ می‌کنیم.

جمهوری اسلامی ایران مسیر گذشته تعاملات با افغانستان را ادامه می‌دهد

سفیر پیشین ایران در افغانستان بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مسیر گذشته تعاملات با افغانستان را ادامه می‌دهد، بر بخش عمده واردات افغانستان از ایران تأکید و اضافه کرد: تعاملات تجاری با افغانستان همچنان ادامه دارد.  

وی با اشاره به اینکه ایران در چارچوب کاستن از مشکلات مردم افغانستان با طالبان تعامل دارد، اظهار داشت: در مجموع موضع ایران نسبت به طالبان در فراگیر بودن این حکومت در افغانستان استوار است.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها