فرمانده ارشد آجا در منطقه شمال شرق:

تأمین امنیت در مرزهای شرقی توسعه اقتصادی را به‌همراه داشته است

امیر «آذریان» گفت: برقراری امنیت در مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی تأثیر بسیار زیادی بر توسعه اقتصادی کشور در گذرگاه‌های مرزی بین ایران و افغانستان دارد.
کد خبر: ۴۹۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ - 25December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال‌شرق و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا که به‌همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به‌طور کامل از پاسگاه‌های مستقر در نوار مرزی شرق کشور بازدید کرده در تشریح امنیت مرزهای شرقی اظهار داشت: حضور نقطه‌به‌نقطه تعدادی از تیپ‌های رزمی و متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش با تجهیزات لازم و بومی در کنار مرزبانان عزیز در گستره حدود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران و افغانستان و همچنین رصد کامل و فراسرزمینی تحرکات در کشور همسایه با تجهیزات و روش‌های مدرن، ایجاد امنیت پایدار و تأمین منافع ملی را به‌همراه داشته است.

وی افزود: علی‌رغم ناامنی در کشور همسایه اما امنیت موجود در مرزهای ایران اسلامی باعث شده تا هموطنانمان بدون هیچ‌گونه مشکلی به زندگی روزمره خود بپردازند و فعالیت در عرصه‌های مختلف جریان داشته باشد.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: برقراری امنیت در مرزها توسط ارتش تأثیر بسیار زیادی بر توسعه اقتصادی کشور در گذرگاه‌های مرزی بین ایران و افغانستان دارد.

سرتیپ آذریان در پایان گفت: کمک‌های مؤمنانه، رسیدگی به بهداشت و درمان هموطنان مرزنشین و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی از قبیل راهسازی، و آبرسانی از جلوه‌های تحقق شعار ارتش فدای ملت است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر همین اساس ارتش را ویترین ارزش‌های اسلامی دانستند.

ایران و افغانستان دارای ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک هستند و حدود چهار سال است که یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت آن را بر عهده دارند.

تأمین امنیت در مرزهای شرقی توسعه اقتصادی را به‌همراه داشته است

تأمین امنیت در مرزهای شرقی توسعه اقتصادی را به‌همراه داشته است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار