ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق:

مجاهدان لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) در تاریخ جاودانه هستند

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: غیرت علوی فرماندهان و رزمندگان نزاجا در عملیات شکست حصر آبادان به‌گونه‌ای به نمایش درآمد که در مدت ۴۸ ساعت، محاصره این شهر درهم شکست و نام لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه (ع) با همه مجاهدان خود جاودانه شد.
کد خبر: ۴۸۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ - 27October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ «رضا آذریان» ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق با حضور در منزل شهید «سیدمحمد علوی شاندیز» از شهدای لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع)، با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آذریان در این دیدار اظهار داشت: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران چراغ راه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند و مقاومت و ایستادگی آزادگان سرافراز به تأسی از حضرت زینب (س) نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه می‌کند.

وی افزود: امروز نیروهای مسلح و ارتش قهرمان ادامه‌دهنده راه شهدای سرافرازی هستند که با ایثارگری‌های خود، منافع شرق و غرب را در این کشور از بین بردند و مانع از تحقق امیال شیطانی آنان شدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ضمن اشاره به این نکته که دفاع مقدس مظهر تام و مطلق پایمردی و قدرت‌نمایی مظلوم در برابر ظالم بود، خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی دستور داده بود که در همه عملیات‌ها، یک یگان از لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) بنام امام هشتم (ع) حضور داشته باشد و خصوصاً هنگامی‌که دستور صریح بنیان‌گذار کبیر انقلاب مبنی بر لزوم شکست حصر آبادان صادر شد، لشکر خراسان به‌عنوان طراح و مجری اصلی معین گردید و غیرت علوی فرماندهان و رزمندگان نزاجا در این عملیات به گونه‌ای به نمایش درآمد که در مدت ۴۸ ساعت، محاصره این شهر درهم شکست و نام لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه (ع) با همه مجاهدان خود جاودانه شد.

وی ادامه داد: اگر امروزه شاهد هستیم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از آمادگی و توان دفاعی بسیار بالایی برخوردار هستند و نظام اسلامی ما در عرصه نظامی به‌عنوان یکی از قدرت‌های بی‌نظیر منطقه شناخته می‌شود، به خاطر همان جانفشانی‎های مظلومانه‌ای است که رزمندگان دوران دفاع مقدس از خود نشان دادند و با مجاهدت‌های خود، نهال نوپای انقلاب اسلامی را به شجره طیبه تنومند و تناور امروز تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام «محمد صالحی» امام‌جمعه شاندیز و جمعی از مسئولان شهرستان در این دیدار امیر آذریان را همراهی کردند.

همچنین ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق با حضور در یادمان شهدای گمنام شهر شاندیز، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

«سیدمحمد علوی شاندیز» از کارکنان وظیفه تیپ دوم لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه خراسان، متولد سال ۱۳۴۰ در شهرستان شاندیز بود. وی سرانجام طی عملیات «خیبر» که در اسفند ۱۳۶۲ انجام شد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مجاهدان لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) در تاریخ جاودانه هستند

مجاهدان لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) در تاریخ جاودانه هستند

مجاهدان لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) در تاریخ جاودانه هستند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها