ارشد نظامی آجا در منطقه شمال شرق:

خودکفایی ارتش از برکات انقلاب اسلامی است

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: ارتش جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از جوانان نخبه، مومن و متعهد در زمین، دریا و هوا به توانمندی‌های دفاعی بالایی دست پیدا کرده و در حوزه تولید تجهیزات و بروزرسانی آنها به خودکفایی رسیده که این مهم به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.
کد خبر: ۵۰۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ - 31January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن چهل‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امیر سرتیپ «رضا آذریان» ارشد نظامی ارتش و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا امروز در نشست خبری به تشریح دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی در طول حیات انقلاب اسلامی پرداخت.

امیر سرتیپ آذریان اظهار داشت: در دوران رژیم پهلوی شرایط حاکم بر کشور استکباری و استعماری بود. امام خمینی (ره) برای مبارزه با رژیم طاغوت وظیفه خود دانستند تا مردم را نسبت به جنایات این رژیم آگاه کنند که مجاهدت، روشنگری و هدایت‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی سرنگونی رژیم شاه و تغییر حکومت از پهلوی به جمهوری اسلامی را به‌همراه داشت.

وی افزود: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی از لحظه ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و برگزاری مراسم استقبال و حضور در بهشت زهرا در کنار حضرت امام خمینی (ره) بودند.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی تأکید کرد: اگر ارتش گوش به فرمان بنیان‌نگذار کبیر انقلاب اسلامی نبود شاید انقلاب با آن سرعت به پیروزی نمی‌رسید. بزرگانی همچون شهیدان قرنی، فلاحی، صیاد شیرازی، ستاری، سلامت‌بخش و مرحوم ظهیرنژاد در نقش‌آفرینی ارتش در تحققق پیروزی انقلاب اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای داشتنذ.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در بخش دیگری از سخنانش به بیعت همافران با امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ حماسه‌ای عظیم را خلق کرد که کمر رژیم پهلوی را شکست.

خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی از برکات انقلاب اسلامی است/ تأمین امنیت مرزهای شرقی توسط یگان‌های متحرک هجومی ارتش

امیر سرتیپ آذریان ابراز داشت: با برنامه‌ریزی که توسط عمال رژیم طاغوت صورت گرفته بود قرار بود در شب ۲۲ بهمن اتفاقات خاصی رقم بخورد اما با هوشیاری نیروهای ارتش که در کنار مردم بودند توطئه دشمنان نقش برآب شد و کارکنان ارتش در کنار سایر قشرها بسیار خوب درخشیدند و انقلاب به پیروزی رسید. انقلابی که تا به امروز بزرگترین انقلاب اجتماعی در دنیاست.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری به دنبال آن بودند تا انقلاب تثبیت نشود اما ارتش مانع شد و در ادامه نیز با تشکیل کمیته‌، بسیج مردمی و تأسیس سپاه روند مقابله با ایادی استکبار سرعت گرفت.

این فرمانده ارشد ارتش یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در برابر همه توطئه‌ها از جمله اقدامات تجزیه‌طلبانه ایستاد. اولین شهدای بعد از انقلاب در غائله گنبد از کارکنان لشکر خراسان هستند و یگانی از این لشکر در ادامه به‌منظور مقابه با تهدیدات کومله و دموکرات به کردستان اعزام شد. در جریان حضور آمریکایی‌ها در صحرای طبس ارتش بعد از گرفتار شدن انها در طوفان شن در منطقه حضور پیدا کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا خنثی‌سازی کودتای نقاب را یکی از عرصه‌های نقش‌آفرینی ارتش در کنار سپاه پاسداران در جهت تثبیت انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ مبنی بر حفظ ارتش و همچنین صدور فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تأسیس سپاه پاسداران و تشکیل بسیج مستضعفین جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود که در راستای حفاظت و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام گرفت.

امیر سرتیپ آذریان با تأکید بر اینکه ارتش دوستدار امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بود و مردم هم از ارتش حمایت کردند، ابراز داشت: هر چند استکبار به دنبال آن بود تا انقلاب مردم قهرمان ایران به پیروزی نرسد اما با هدایت‌های داهیانه امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی پیروز شد. نظام سلطه برای درهم شکستن مقاومت ملت همیشه در صحنه کشورمان جنگ را بر جمهوری اسلامی تحمیل کرد اما حضور پرشور مردم و نیروهای مسلح در جای‌جای جبهه‌های غرب و جنوب کارنامه درخشان از خود به یادگار گذاشتند و ضمن اینکه نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود باعث صدور اندیشه انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه شد.

ارشد نظامی ارتش در شمال شرق با بیان اینکه ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی گواه پشتیبانی ارتش از نظام و انقلاب است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از جوانان نخبه، مومن و متعهد در زمین، دریا و هوا به توانمندی‌های دفاعی بالایی دست پیدا کرده که این مهم به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.

خودکفایی ارتش از برکات انقلاب اسلامی است/ تأمین امنیت مرزهای شرقی توسط یگان‌های متحرک هجومی

وی گفت: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با تکیه به نیروهای داخلی در حوزه تولید سامانه‌های پدافندی، موشکی، بالگردی، توپخانه‌های دوربرد نقطه زن و تولید تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده است و نیازی به هیچ کشور دیگری ندارد.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی به نقش‌آفرینی ارتش در برقراری امنیت پایدار اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از نیروی‌های قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا نزدیک به چهار سال است که تأمین امنیت مرزهای شرقی را بر عهده دارد و یگان‌های متحرک هجومی، سامانه پدافندی، توپخانه نقطه‌زن و یگان‌های پهپادی در مرز مستقر هستند و با اشراف کامل اطلاعاتی تحرکات مرزی را رصد کرده و به بهترین نحو از سرزمین اسلامی‌مان حفاظت می‌کنند و اجازه هیچگونه تعرض را به دشمن نخواهند داد.

وی گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بنا به اعلام سلسه‌مراتب قادر خواهد بود در کوتاه‌ترین زمان به دورترین نقطه، یگان‌های خود را اعزام کند.

امیر سرتیپ آذریان در ادامه به دستگیری متجاوزین مرزی اشاره کرد و ابراز داشت: به همت قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و با همکاری مرزبانی جمهوری اسلامی در مرزهای مشترک جمهوری اسلامی با کشور افغانستان در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی تعداد ۱۱۶ هزار متجاوز مرزی دستگیر شده‌اند که هیچ یک از آنها مورد امنیتی نداشتند و پس از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در ادامه با اشاره به عرصه خدمت‌رسانی ارتش به مردم تصریح کرد: کمک‌های مومنانه در سطح منطقه انجام شده و در شهرستان‌های تلفیقی و روستاهای مرزی در حوزه آبرسانی، توزیع بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات درمانی ارتش ایفای نقش کرده و در پیک ششم کرونا نیز در کنار مردم خواهد بود.

امیر سرتیپ آذریان به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق به مناسبت ایام‌الله دهه فجر ۵۰ عنوان برنامه پیش‌بینی کرده است که با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح یگان‌های تحت امر این قرارگاه برگزار می‌شود. امیدواریم امسال ۲۲ بهمن متفاوتی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها