کارشناس مسائل سیاسی:

شهید سلیمانی خط تهاجمی داعش را در سوریه و عراق نابود کرد

شایق گفت: شهادت سردار دل‌ها انگیزه مضاعفی به همه مجاهدان محور مقاومت تزریق کرد و همچنین مسئله خروج آمریکا از منطقه را قوت بخشید که دستاورد کمی نبود؛ شاید اگر سردار زنده بود رسیدن به این نتیجه خیلی سخت‌تر بود.
کد خبر: ۵۰۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ - 26January 2022

شهید سلیمانی خط تهاجمی داعش را در سوریه و عراق نابود کرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عشرت شایق» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی درباره این تعبیر ارزشمند که باید به سردار دل‌ها به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس‌آموز نگاه کنیم، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی یک فرمانده شجاع و جسور بود که برای زنده نگه داشتن محور مقاومت و پیشرفت آن تلاش زیادی می‌کرد و هدفش نیز ایجاد تمدن نوین اسلامی بود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سردار دل‌ها نابود‌کننده خط تهاجمی داعش در سوریه و عراق بود، گفت: این فرمانده با اینکه بار‌ها در معرکه جنگ از دفاع مقدس تا دفاع از حرم طعم شهادت را چشیده بود، اما شهادتش در معرکه جنگ اتفاق نیفتاد و در یک اقدام تروریستی و بزدلانه به‌دستور شقی‌ترین سیاستمدار دنیا به‌شهادت رسید.

شایق با بیان اینکه اقدام آمریکا در شهادت سرداردل‌ها از چند وجه حائز اهمیت است، تصریح کرد: نکته نخست، اعلام علنی ترامپ به ترور شهید سلیمانی بود. دولت آمریکا ترور‌های زیادی در حوزه داخلی و خارجی با دخالت مستقیم و یا غیر مستقیم خود داشته است.

وی گفت: از نمونه ترور‌های غیر مستقیم آمریکا در دیگر کشور‌ها می‌توان به ایجاد کودتا در شیلی، آرزانتین، برزیل، سودان و کره در زمان‌های مختلف اشاره کرد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا در ایران نیز توسط منافقین دست به ترور زده است مانند کشتار هموطنان توسط منافقین در روز عاشورا یا ترور دانشمندان هسته‌ای که زیر بار این اقدامات نرفتند، اما به ترور سردار دل‌ها اشاره کردند، چراکه سردار را یک شخصیت قدرتمند می‌دانستند.

وی با بیان اینکه مردم ایران ترور شهید سلیمانی از سوی آمریکا را اقدامی بزدلانه و غیرقانونی می‌دانند، گفت: شهادت سردار دل‌ها انگیزه مضاعفی به همه مجاهدان محور مقاومت تزریق کرد و همچنین مسئله خروج آمریکا از منطقه را قوت بخشید که دستاورد کمی نبود؛ شاید اگر سردار زنده بود رسیدن به این نتیجه خیلی سخت‌تر بود.

شایق گفت: سران کشور‌های محور مقاومت بعد از ترور سردار دل‌ها یک جمله طلایی مبنی بر انتقام سخت را به زبان آوردند و ترامپ پس از واقعه عین الاسد با یک فاصله بسیار کم تبدیل به یک آدم زبون شد که خواستار کاهش تنش با ایران شد؛ در این رویداد تنها ۱۳موشک به عین الاسد خورده بود و این یک سیلی بود و ما تا امروز آن انتقام سخت را نگرفتیم.  

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار