مادر شهید «برهانی»:

آرمان‌های شهدا باید در جامعه جاری و ساری باشد

«سیف الدینی» گفت:برای آنکه رویکرد و آرمان های شهدا در جامعه جاری و ساری باشد ما باید خودمان را اصلاح کنیم و ما به عنوان خانواده شهدا باید الگو باشیم و زمانی که ما خودمان آرمان های شهدا را رعایت کنیم، مردم نیز حرف ما را بهتر قبول می کنند.
کد خبر: ۵۰۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹ - 27January 2022

«بتول سیفالدینی» خواهر شهیدان «سیفالدینی» و مادر شهید «محسن برهانی» با حضور در دفتر خبرگزاری دفاع‌مقدس استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس به مناسبت روز زن و مقام مادر در رابطه با زندگی با شهدایش اظهار داشت: سه برادر شهیدم محمدحسن، محمدعباس و محمدحسین به ترتیب در سال‌های ۶۰، ۶۳ و ۶۷ به شهادت رسیدند و محسن پسرم در دی 1365 در عملیات کربلای چهار به عنوان غواص آر پی جی زن در گردان ویژه شرکت و در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پسرم مفقود شد؛ اما پیکر پاکش پس از 10 سال مفقودیت، در سال 1375 به زادگاهش بازگشت و به خاک سپرده شد.

وی ابراز کرد: برای آنکه رویکرد و آرمان های شهدا در جامعه جاری و ساری باشد ما باید خودمان را اصلاح کنیم و ما به عنوان خانواده شهدا باید الگو باشیم و زمانی که ما خودمان آرمان های شهدا را رعایت کنیم، مردم نیز حرف ما را بهتر قبول می کنند.

خواهر شهیدان «سیف الدینی» ادامه داد: به عنوان مثال امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما بسیار مهم است اما این واجب هم اکنون در جامعه ما از بین رفته است و می طلبد که مسئولان در این زمینه برنامه ریزی کند؛ در گذشته برخی از بچه های ما چنین برنامه هایی را انجام می دادند تا مردم را در مسیر خدا و اهل بیت (ع) قرار دهند و در کنار فعالیت های آنها، منافقین نیز اقداماتی انجام می دادند و گردن دیگران می انداختند.

وی بیان کرد: الان نیز شرایط به همین شکل است ما ادعیه و زیارت عاشورا را با طمأنینه می خوانیم و به روضه گوش می دهیم و خراب کاری نمی کنیم اما گروه هایی به نام شیرازی ها آمده اند و قمه می زنند که این کارهای اسلام نیست و این گروه ها از سوی کشورهایی حمایت می شوند.

ضرورت جاری و ساری بودن آرمان های شهدا در جامعه

مطالعه کتاب، تلاوت قرآن و نماز اول وقت؛ مسائلی که آحاد مردم باید به آن توجه کنند

سیف الدینی ابراز کرد: دولت ها چندین سال به سمت غربی ها رفتند و مردم را نیز به این سمت کشانده شدند و در حال حاضر آنقدر مشکلات در کشور وجود دارد که دولت کنونی باید آنها را برطرف کند و از مسئولان می خواهیم مشکلاتی که وجود دارد را ترمیم کنند؛ همچنین رسانه ها باید قوی کار کنند.

مادر شهید برهانی ضمن گرامیداشت هفته زن و مقام مادر خطاب به دختران و جوانان گفت: مطالعه کتاب و خواندن قرآن از جمله مسائلی است که بانوان و مردم ما باید به آن توجه کنند و همچنین ما باید نمازمان را از روی اخلاص بخوانیم؛ نماز خود را به گونه ای بخوانیم که دور خانه خدا طواف می کنیم ، وقتی دور خانه خدا می زنید، سوره هایتان را بخوانید؛ در هنگام سجده و رکوع فرض کنید که مقابل ناودان طلا و حجر اسماعیل هستید، در هنگام سجده شکر مجسم کنید که پشت مقام ابراهیم این سجده را به جا می آورید.

سیف الدینی افزود: این ها را که به یاد می آورید، خلوص پیدا می کنید و قلبتان روشن می شود و زمانی که قلب شما روشن شود، ما می توانیم خودمان را پرورش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: سعی کنیم هر روز صبح سوره یس را تلاوت و به حضرت زهرا (س) هدیه کنیم و از ایشان بخواهیم که برنامه های دینی و اسلامی را خودشان به ما نشان دهند و زمانی که راهشان ائمه معصومین (ع) بخواهیم ادامه دهیم، می توانیم دین خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار