حزب دموکرات و جمهوریخواه مغضوب آمریکایی‌ها شدند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، فقط یک سوم از آمریکایی‌ها دیدگاه مثبتی نسبت به دو حزب اصلی این کشور دارند.
کد خبر: ۵۰۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ - 26January 2022

هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه مغضوب آمریکایی‌ها

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، بر اساس یک نظرسنجی جدید که نتایج آن روز سه‌شنبه منتشر شده است، اکثریت مردم آمریکا نسبت به هردو حزب اصلی این کشور دیدگاه منفی دارند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، نتایج نظرسنجی انجام شده توسط شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» فقط ۳۴ درصد از آمریکایی‌ها دیدگاه مثبتی نسبت به حزب جمهوری‌خواه دارند. در مقابل، ۴۴ درصد از مردم این کشور دیدگاهی منفی به این حزب داشته و ۲۱ درصد هم بی‌طرف بوده‌اند.

به‌طور مشابهی، ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند دیدگاه مثبتی به حزب دموکرات دارند و در مقابل ۴۸ درصد نسبت به این حزب نظر منفی دارند و ۱۸ درصد نیز نظر مشخصی نداشتند.

از سوی دیگر، ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی دیدگاهی منفی نسبت به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دارند و ۳۹ درصد نسبت به او دیدگاه مثبتی دارند. همچنین طبق این نظرسنجی ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها نسبت به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا دیدگاه منفی داشته و فقط ۳۷ درصد نسبت به او دیدگاه مثبتی دارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد ۶۱ درصد از جمهوری‌خواهان نسبت به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در پایان سال جاری میلادی شوق و اشتیاق دارند، اما فقط ۴۷ درصد از دموکرات‌ها چنین حسی داشتند.

این نظرسنجی بین روز‌های ۱۴ تا ۱۸ (۲۴ تا ۲۸ دی) ژانویه میان هزار شهروند آمریکایی برگزار شد و حاشیه خطای کلی آن ۳.۱ درصد بود.

پیش از این نیز نظرسنجی مشترک خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و مرکز تحقیقاتی «نورک» نشان داد فقط ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها خواستار شرکت بایدن در انتخابات بعدی هستند. این نظرسنجی به‌طور مشابهی نشان داد که فقط ۲۷ درصد از آمریکایی‌ها از شرکت ترامپ در انتخابات بعدی آمریکا استقبال می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 911

نظر شما
پربیننده ها