جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

«ارتقاء معنویت» نقش موثر روحانیت در دفاع مقدس بود

حجت‌الاسلام «طیبی‌فر» گفت: معنویت مرکز ثقل و نقطه اتکای رزمندگان اسلام محسوب می‌شد و روحانیون، ارتقاء معنویت و مبانی دینی در بین رزمندگان اسلام را بر عهده داشتند.
کد خبر: ۵۰۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ - 27January 2022

نقش روحانیت در دفاع مقدس، ارتقاء معنویت بین رزمندگان اسلام بودحجت‌الاسلام ‌«حسین طیبی‌فر» جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در حاشیه بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم‌ در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: دفاع همه جانبه ملت ما و رزمندگان غیور اسلام، دفاعی مقدس بود، زیرا مبنای محکم دینی، اعتقادی و شرعی داشت.

وی تاکید کرد: دفاع ما هم با اذن ولی‌فقیه بود و هم به منظور حراست از کشور و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفت، لذا به تمام معنا با مبانی اسلام سازگاری داشت.

طیبی‌فر با بیان اینکه روحانیت، بهترین کارشناسان دین در جامعه هستند، عنوان کرد: حضور روحانیت در جبهه‌های نبرد و در بین رزمندگان اسلام، به لحاظ معنوی، اخلاقی، تربیتی و نیز سوق دادن به مبانی دینی، هدایتگر بود و محور اصلی و کلیدی دفاع مقدس محسوب می‌شد.

وی با اشاره به اینکه اگر مراجع و علما در حماسه دفاع، حضور پیدا نمی‌کردند، شاید مشروعیت دفاع مقدس زیر سوال می‌رفت، افزود: روحانیت کارشناسان دین هستند و حضور آن‌ها هم تایید و صحه گذاشتن بر مقدس بودن دفاع بود و هم سبب معنویت افزایی در بین رزمندگان و آشنایی بیشتر آنان با مسائل دینی و اعتقادی آنان می‌شد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران‌ گفت: مسائل دینی و اعتقادی، مبنای فکری و نقطه قوت رزمندگان اسلام را تشکیل می‌داد و گرنه کشور ما که تازه انقلاب کرده بود، از لحاظ امکانات و تجهیزات نظامی، به هیچ وجه قابل مقایسه با کشور‌های دنیا نبود.

وی تاکید کرد: معنویت، مرکز ثقل و نقطه اتکای رزمندگان اسلام بود و این نقطه، با حضور روحانیت به عنوان کارشناسان دین، تامین و تقویت می‌شد و از این رو جایگاه روحانیت در دفاع مقدس، بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

طیبی‌فر‌ با بیان اینکه دفاع مقدس، جهاد بود و جهاد یک شعبه اش قتال است، خاطرنشان کرد: قتال در میدان جنگ اتفاق می‌افتد، اما جهاد، پایان یافتنی نیست.

این مسئول ادامه داد: دفاع، یک روز در مقابل دشمنی با تجهیزات کامل نظامی است و یک روز در مقابل دشمنی با فکر، اندیشه و ابزار نرم و امروز دشمن می‌خواهد در کارزار جنگ نرم، مقابل ما میدان داری کند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: رزمندگان دیروز، نوع رزم را تغییر داده و با حفظ همان روحیه رزمندگی، متناسب با جنگ نرمی که دشمن در فضای سایبری، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و‌... تحمیل نموده، حماسه آفرینی می‌کنند.

وی متذکر شد: جهاد، یک روز در قالب قتال جلوه گری می‌کرد و امروز استمرار جهاد، نه به معنای جنگ و خونریزی، بلکه در عرصه جنگ نرم است و نسل امروز باید بداند که حضور در این عرصه، بسیار دشوارتر از جنگ سخت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار