رئیس جمهور تاکید کرد؛

ازجوانان انقلابی و تحول‌خواه در انتصاب‌ها استفاده شود

حجت‌الاسلام «رئیسی» گفت: مدیران بانیان وضع موجود نباید به کار خود ادامه دهند، زیرا شدیدترین خسارت را به کشور وارد کردند؛ امروز به استاندار و مدیران اعلام شد که ازجوانان انقلابی و تحول‌خواه در انتصاب‌ها استفاده شود.
کد خبر: ۵۰۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ - 28January 2022

ازجوانان انقلابی و تحول‌خواه در انتصاب‌ها استفاده شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» عصر امروز در پانزدهمین سفر استانی خود به استان گیلان در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مردم در سالن شهدای ناجا با بیان اینکه گیلان دارای نخبگان خوبی در عرصه‌های مهم علمی و دانشگاهی است، اظهار داشت: صحبت‌های بسیاری خوبی در این جلسه توسط نخبگان و اقشار مختلف جامعه مطرح و قطعاً تمامی دغدغه‌ها موردتوجه قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به نیرو‌های انسانی کارآمد، مؤثر و علمی در گیلان تصریح کرد: این استان سرافراز دارای ظرفیت‌های انسانی بسیار خوبی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و دینی ازجمله آیت‌الله بهجت، امینیان، احسان‌بخش و محمدی گیلانی بوده و وجود هشت هزار شهید در این استان گواه این امر است؛ لذا باید از این ظرفیت به‌درستی بهره‌مند شد.

وی با تأکید بر اهتمام دولت بر استفاده صحیح از برنامه‌های پژوهشگران در راستای حل مشکلات گیلان افزود: یکی از سؤالات مهم این است که آیا نتیجه بررسی پژوهشگران در راستای علت و دلایل فقر و بیکاری در گیلان به نتیجه رسیده شده یا خیر؛ هیئت دولت این آمادگی را دارد تا نتایج بررسی‌های پژوهشگران را بکار بگیریم.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه در گیلان به لحاظ سرمایه هیچ‌گونه کم و کاستی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: استان گیلان در پیوستن به شانگهای، اکو و اتحادیه اوراسیا یک محور مهم است، ولی برای بهره‌برداری از آن نیازمند شناسایی ظرفیت‌ها است.

وی مسئله کشور را مسئله تولید و اشتغال دانست و تاکید کرد: فلسفه منطقه آزاد برای واردات مواد اولیه و تولید ارزشمند است که باید به ظرفیت صادرات اضافه کند؛ لذا اگر از هدف اصلی فاصله گرفته، باید در آن بازنگری شود.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه دولت در خصوص احیای کارخانه‌های گیلان متذکر شد: ظرفیت‌های لازم در گیلان به لحاظ تولید وجود داشته و هدف ما در گیلان رفع موانع تولید است؛ و در این راستا یک کارگروه جهت شناسایی مشکلات کارخانه‌ها و رفع موانع تولید تشکیل خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی کارخانه پوشش در گیلان تصریح کرد: بعد از یک سال از سفر بنده به گیلان به‌عنوان رئیس سابق قوه قضائیه در بازدید از کارخانه‌های گیلان اقدامات خوبی در خصوص کارخانه پوشش صورت گرفته که انجام این اقدامات منجر به ایجاد اشتغال پایدار در گیلان می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به تشکیل کارگروهی در راستای حل مشکل رودخانه‌های گیلان خاطرنشان کرد: با رودخانه زرحوب و گوهررود در طی این مدت برخورد درستی نشده و به دلیل سوء مدیریت برخی از مسئولان به محل عبور فاضلاب تبدیل‌شده است؛ لذا کار گروهی در سریع‌ترین زمان ممکن از همین فردا تشکیل و مشکل تالاب انزلی، رودخانه زرجوب و گوهر رود را برطرف کنند.

وی افزود: کار‌های ما در همه حوزه‌ها باید علم محور باشد و دانشگاه با مسئله محوری می‌تواند بسیاری از مشکلات گیلان را برطرف کند؛ لذا همه مدیران در کشور باید یک ارتباط نخبگانی در هر استان ایجاد کنند.

رئیس جمهور با هشدار به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی در خصوص رفع تصرف اراضی ساحلی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اداری که در کنار ساحل است باید اراضی که غیرقانونی در اختیارشان است را در اختیار مردم قرار داده و عقب‌نشینی کنند؛ در این راستا با هیچ فردی مماشات نخواهد شد.

وی از آمادگی روسیه به‌منظور خرید محصولات کشاورزی خبر داد و متذکر شد: باید به کشاورزان تسهیلات داده شود و تضمین خرید محصول هر چه سریع‌تر انجام گیرد؛ کشور روسیه و دیگر کشور‌های همسایه آمادگی لازم برای خرید محصولات کشاورزی از جمهوری اسلامی را دارند.

رئیسی با بیان اینکه بانیان وضع موجود اجازه پست گرفتن در گیلان را ندارند، خاطرنشان کرد: مدیران بانیان وضع موجود نباید به کار خود ادامه دهند، زیرا شدیدترین خسارت را به کشور وارد کردند؛ امروز به استاندار و مدیران اعلام شد که ازجوانان انقلابی و تحول‌خواه در انتصاب‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب عقب‌ماندگی داریم که باید برطرف شود، تصریح کرد: افراد بسیاری در جمهوری اسلامی این ویژگی را دارند که فکر و اندیشه خود را به عمل رسانده و کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهند؛ به این دلیل استکبار سعی دارد جمهوری اسلامی را از مسیر خود دور کند.

رئیس جمهور با ابراز نگرانی از پیری جمعیت در گیلان تاکید کرد: یکی از مشکلات گیلان مسئله پیری جمعیت است، ولی این مسئله قابل بوده و با انجام کار‌های کارشناسی می‌توان از این اتفاق ناگواری جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها