عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

اقدام قوه قضائیه پیرو حراست از منابع ملی بازدارنده بود

حجت‌الاسلام نقدعلی با بیان اینکه تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز از سوی قوه قضاییه تأثیر بازدارنده دارد، گفت: تأثیر این رویکرد برابر با ده‌ها میلیارد بودجه‌ای است که ما باید صرف سیستم قضایی، نظامی و انتظامی برای بازدارندگی کنیم.
کد خبر: ۵۰۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ - 01February 2022

اقدام قوه قضائیه پیرو حراست از منابع ملی بازدارنده بود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدتقی نقدعلی» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی به نگاه ویژه رئیس دستگاه قضا نسبت به اهمیت مقوله حفاظت و حراست از محیط زیست، تغییر کاربری اراضی زراعی، تعدی، تجاوز به منابع طبیعی و اراضی ملی و ساخت و ساز‌های غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه‌ها، ورود حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» را در حوزه آزادسازی حریم دریا و رودخانه‌ها، اقدامی مهم برشمرد.  

وی گفت: ما در کلام معصومین از جمله امیرالمومنین علی (ع) داریم که تاکید دارند، بالاترین عدل در مورد یک انسان عادل این است که عدل را در مورد خودش اجرا کند و کسی که عدالت را در مورد خودش اجرا نمی‌کند، یقینا در مورد دیگران هم نمی‌تواند عادل باشد.

حجت‌الاسلام نقدعلی تاکید کرد: اقدام اخیری که قوه قضاییه و هم ریاست محترم این قوه انجام دادند یعنی نه فقط در قالب شعار و گفتمان بلکه در عمل آن را به اجرا گذاشتند، یک اقدام مبارکی است و به نوعی اعمال عدالت در حق خود اشخاص و خود سازمان‌هایی است که مدعی عدالت هستند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: البته ریاست محترم جمهوری هم همین الزام را اخیراً مطرح کردند و دستور دادند که تمامی ساخت و ساز‌های حاشیه کنار دریا، عقب‌نشینی کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که تخریب این بنا‌ها و ثمره این تخریب‌ها آن چنان زیاد است که تاثیر روانی زیادی بر جامعه می‌گذارد.

نماینده مجلس با بیان اینکه این گونه اقدامات از سوی قوه قضاییه و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز تاثیر بازدارنده، دارد، بیان داشت: تاثیر این رویکرد برابر با ده‌ها میلیارد بودجه‌ای است که ما باید صرف سیستم قضایی، نظامی و انتظامی برای بازدارندگی کنیم.

حجت‌الاسلام نقدعلی گفت: البته ما دیدیم که برخی در این زمینه، یعنی در راستای تخریب این ساخت و ساز‌ها شبهاتی را مطرح کردند که باید گفت این مسئله یک استدلال سطحی و با دید ابتدایی است، لذا اگر ما با یک دید عمیق و بلند مدت به این مسئله نگاه کنیم، می‌بینم که این تخریب‌ها می‌تواند در بلند مدت بسیاری از هزینه‌های قضایی را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: ما حتما به این نوع اقدامات در دستگاه قضا نیازمندیم و این اقدام مبارکی است و قطعا در جا‌های دیگر هم قانون باید قطعیت و قاطعیت خود را داشته باشد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار