معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

ارتقاء آمادگی مراکز درمانی سپاه برای مقابله با «امیکرون»/ افزایش قابل توجه تعداد بستری‌های بیماران کرونایی

دکتر عبداللهی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که به جهت گسترش سریع «امیکرون» داشتیم، از دو هفته پیش هشدار‌های اولیه برای افزایش آمادگی مراکز درمانی سپاه صادر شد.
کد خبر: ۵۰۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱ - 31January 2022

افزایش آمادگی مراکز درمانی سپاه برای مقابله با «امیکرون» / افزایش قابل توجه تعداد بستری‌های بیماران کروناییسردار سرتیپ دوم پزشک «احمد عبداللهی» معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، درباره اقدامات سپاه در مواجهه با گسترش «امیکرون» در سطح کشور اظهار داشت: سویه جدید ویروس کرونا که به نام «امیکرون» شناخته می‌شود، پیش‌بینی می‌کردیم به دلیل ویژگی و گسترش سریعی که دارد در اواسط بهمن شاهد شیوع و بروز این بیماری در کشور باشیم؛ موضوعی که متأسفانه علی‌رغم تلاش و مجاهدت کادر درمانی کشور در کاهش سویه «دلتا» و آبی شدن نقشه کرونایی کشور، از چند روز پیش مجدداً رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت.

وی افزود: قرمز شدن رنگ کرونایی شهر‌هایی مانند اردکان، خاتم، مهریز، قم و کاشان، نشان‌دهنده این موضوع است که تا چند روز آینده شهر‌های بیشتری رنگ قرمز کرونایی را به خود خواهند دید.

سردار عبداللهی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که شده بود، از دو هفته پیش هشدار‌های اولیه برای افزایش آمادگی مراکز درمانی سپاه صادر شد؛ به همین جهت اکنون مراکز درمانی سپاه همچون گذشته در خدمت بیماران کرونایی هستند و از این بابت مشکل خاصی نداریم.

وی در ادامه در خصوص روند بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی سپاه اظهار داشت: گسترش سویه جدید کرونا در کشور موجب شده تا روند بستری بیماران کرونایی که دو رقمی شده بود، مجدداً روند افزایشی قابل توجهی پیدا کند.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه سپس در خصوص ادامه طرح شهید سلیمانی هم گفت: طرح شهید سلیمانی که توسط بسیج طراحی شده بود، همچنان تداوم دارد و برای مقابله با «امیکرون» نیز ابلاغیه‌ای از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صادر شده تا بسیجیان برای ادامه اجرای طرح مورد اشاره، آماده باشند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار