یادداشت/ روزبه قمصری

رژیم صهیونیستی در امارات به دنبال چیست؟

سفر «اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم صهیونیستی به امارات سوالات و اما و اگر‌های فراوانی را به دنبال خود دارد که پاسخ آن‌ها در روز‌ها و هفته‌های آینده داده خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰ - 30January 2022

رژیم صهیونیستی در امارات به دنبال چیست؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ «اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم صهیونیستی در سفری دو روزه یکشنبه ۱۰ بهمن به دعوت «محمد بن زاید» ولیعهد امارات به ابوظبی سفر می‌کند. «هرتزوک» در این سفر که نخستین سفر رسمی یک مقام رژیم صهیونیستی به کشور امارات خواهد بود با ولیعهد و مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

البته این دیدار در ابتدا قرار بود در تاریخ ۹ ژانویه برابر با ۱۹ دی انجام شود که به دلیل وضعیت نامناسب شیوع کرونا در منطقه و «امارات» به زمان دیگری موکول شد. همچنین هنگامی که سفیر امارات در «تل‌آویو» از سفر «اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم صهیونیستی به امارات خبر داد، قطعیت این سفر تاریخی و این خودفروختگی کشور عربی امارات و خیانت به ملت و آرمان «فلسطین» بیش از پیش مسجل شد.

نکته دیگر پیرامون سفر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات اینکه «اسحاق هرتزوک» قرار است تا در قالب این سفر در نمایشگاه «اکسپو» دبی نیز شرکت کند؛ البته این سفر در اصل در راستای تحکیم روابط دوجانبه بین امارات و رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد و قرار است تا توافقنامه‌های تجاری، بازرگانی و در اقتصادی بین آن‌ها امضا و نهایی شود.

اما چه چیزی باعث شده تا این سفر به «امارات» آنقدر برای مقامات رژیم صهیونیستی اهمیت داشته باشد؟ پاسخ به این سوال در نگاه اول ساده، ولی در نگاهی عمیق‌تر، پیچیده و چندلایه است. این سفر در نگاه نخست می‌تواند به ظاهر حضور یک مقام از رژیم صهیونیستی در یک کشور عربی باشد. اما اگر خیلی عمیق و موشکافانه به این سفر نگاه کنیم در پس آن، اهداف و برنامه‌هایی قرار دارد که در دکترین توسعه‌طلبانه و تجاوزکارانه این رژیم اشغالگر قرار دارد.

موضوع دیگر اینکه خبر امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی تحت عنوان توافقنامه «ابراهیم» در ۳۱ اوت ۲۰۲۰ اعلام شد و «امارات» سومین کشور عربی بعد از «مصر» و «اردن» بود که با این رژیم توافق‌نامه عادی‌سازی روابط امضا کرد. از این روی این سفر می‌تواند به نوعی آغازگر عادی‌سازی روابط با دیگر کشور‌های عربی منطقه باشد.

از طرف دیگر، رژیم صهیونیستی برای اینکه اطلاع رسانی فراوانی را بر روی انجام این سفر انجام دهد و سایر کشور‌های منطقه را نیز به این سفر تشویق کند، دست به اقدامات تبلیغاتی فراوانی زده است که در این راستا سفر فعلی به «امارات» و سفر روز‌های آینده به «ترکیه» انجام می‌شود.

نکته دیگر اینکه رژیم صهیونیستی برای مشروعیت بخشیدن به خود در منطقه و در میان سایر کشور‌های عربی به برقراری روابط با کشور‌های بیشتری نیاز دارد تا ضمن ترمیم و بهبود بخشیدن به وجهه سیاه و تاریک خود در اذهان مردم منطقه جای پای بیشتری در میان کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس باز کند.

البته انجام سفر یک مقام رژیم صهیونیستی به امارات فقط نمی‌تواند از طرف این رژیم جعلی برنامه‌ریزی شده باشد. بلکه بیش از هرچیزی نشان از پوچی و خودفروختگی کشور امارات دارد که فاصله بسیار زیادی از آرمان‌های فلسطین پیدا کرده است؛ فاصله‌ای که از این کشور، یک کشور حامی رژیمی جعلی و اشغالگر ساخته است.

دفتر هرتزوگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس این رژیم در تاریخ‎های ۳۰ و ۳۱ ژانویه در تلاش برای تقویت روابط با کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس به «امارات» سفر می‌کند. اما نکته جالب توجهی که در این بیانیه آمده این بود که «هرتزوگ» گفته بود امتیاز ساخت تاریخ از رهگذر انجام اولین سفر رئیس این رژیم جعلی به امارات از آنِ ماست.

نکته جالب‌تر اینکه «هرتزوگ» در این بیانیه به این نکته اشاره کرده که این سفر مهم در حالی است که اسرائیل و امارات مشغول ایجاد اصول آینده مشترک جدید هستند. این جمله یعنی رژیم صهیونیستی برنامه‌های فراوان و طولانی‌مدتی برای بهبود و توسعه روابط خود با سایر کشور‌های عربی منطقه خاورمیانه و حتی قاره آفریقا دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار