رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ارتش امانتدار امنیت و استقلال کشور است

حجت‌الاسلام «محمدحسنی» ارتش را پاسدار تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام اسلامی دانست و گفت: ارتش امانتدار امنیت و استقلال کشور است.
کد خبر: ۵۰۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷ - 29January 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کارگاه آموزشی گزینش‌گران، مصاحبه‌گران و محققان ارتش، اظهار داشت: براساس شرع و عقل باید به دنبال گزینش اصلح باشیم، در غیر این‌صورت در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: تا زمانی که بهترین‌ها باشند، رفتن به سراغ کسی غیر از آن‌ها خلاف عقل، حکمت و شرع است و مسئولیت الهی در پی دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه با ارزش‌ترین سرمایه یک سازمان نیروی انسانی کارآمد است، گفت: نیروی انسانی در تراز انقلاب، وقتی به دست می‌آید که به درستی گزینش شده باشد. منظور از گزینش تراز و درست، گزینش بهترین‌ها است.

وی افزود: بر همین اساس باید مراقب باشیم که با امضا یا تحقیقات محلی ما کسی وارد مجموعه نشود که بهتر از او وجود داشته باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به آیات و روایات درباره گزینش تصریح کرد: از نگاه قرآن کریم کسی که گزینش می‌شود، باید پنج شرط دانش لازم، توان جسمی لازم، امانت‌داری کامل، ولایتمداری و اهلیت را داشته باشد. در صورتی که فردی یکی از این شرایط را نداشته باشد، آن شخص واجد شرایط ورود به مجموعه‌ای چون ارتش نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: در ارتش و به طور ویژه تمام نیرو‌های مسلح قدرت بدنی یکی از شاخص‌های اصلی نیروی انسانی در تراز انقلاب است. اگر کسی را گزینش کردیم که شرط سلامت جسمانی را نداشته باشد، در آینده افراد دیگری باید درگیر حل این موضوع باشند و فرد به جای اینکه دست ما را بگیرد و کمکی کند، باعث می‌شود بخشی از نیروی ما نیز صرف رسیدگی به او شود. عقل اجازه نمی‌دهد کسی که از قدرت بدنی و سلامت جسمی لازم برخوردار نیست، عضو ارتشی شود که رزمندگی و برخورداری از قدرت بدنی شرط فعالیت در آن است.

وی ارتش را طبق قانون اساسی پاسدار تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: امانتی بالاتر از این وجود ندارد و کسی که برای فعالیت در ارتش انتخاب می‌شود، امانت سنگینی در اختیار دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به شرط ولایتمداری از منظر قرآن کریم در گزینش افراد گفت: کسی که در ارتش حضور پیدا می‌کند، باید تدابیر ولایت را اجرا کند. ما در ارتش جز ولایتمدار نباید داشته باشیم؛ چون یک ارتشی باید تدابیر ولایت را اجرا کند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در تشریح شرط برخورداری از اهلیت گفت: ارتش امانتدار امنیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور است و مگر می‌شود که مرز‌ها را در اختیار کسی قرار دهیم که اطمینان به اهلیت او نداریم. باید به دنبال احراز اهلیت باشیم و ملاک باید اهلیت باشد. اگر فرد حتی یک مورد از شروط لازم را نداشته باشد، اهلیت ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شروط گزینش در فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) درباره گزینش فرموده‌اند که گزینش کار بسیار مهمی است. گزینش مثل صراط است و همان صراطی که شنیده‌اید اینجاست، آنکه از مو باریک‌تر و از شمشیر تیزتر و از هر دو طرفش بیفتی جهنم است؛ همینجاست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: انتظار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از گزینش‌گران این است که در زمان گزینش، خدا را در نظر داشته باشند. ایشان در این باره فرموده‌اند که افراط و تفریط نباید در کار نباشد، نه آنچنان سهل انگاری که بافت دستگاه‌های مهم و حساس به کلی جهت‌گیری‌هایش را رها کند و نه آنچنان سخت‌گیری‌های نادرست و تفریط که به اندک بهانه‌ای افراد را پشت در بگذارد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با برشمردن دیگر رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه گزینش خاطرنشان کرد: توجه به جهات اسلامی، انقلابی و ارزشی، توجه به حجت شرعی در رد یا قبول افراد، بها دادن به افراد متدین، متعهد بودن گزینش شونده به هدف‌های نظام اسلامی و جامع‌نگری در گزینش و همچنین به خرج دادن هوشمندی و بها دادن به افراد مخلص و متعهد، معیار‌های دیگر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای گزینش افراد است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها