رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

قرآن اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نمی‌شناسد

حجت‌الاسلام اخوان صباغ گفت: قرآن کریم اطلاح‌طلب و اصول‌گرا نمی‌شناسد و ما باید جایگاه وحدت آفرینی قرآن کریم را در جامعه توسعه دهیم و ترویج کنیم.
کد خبر: ۵۰۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ - 30January 2022

قرآن، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نمی‌شناسدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «مهدی اخوان صباغ» رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در نشست ملی هم‌افزایی کمیته‌های قرآنی، روستایی عشایری و شهری بر توسعه فعالیت‌های قرآنی و مردمی در سطح کشور تأکید کرد.

وی با اشاره به آمار ۹۸ درصدی علاقه مردم به قرآن کریم، اظهار داشت: با فعال کردن کمیته قرآنی دهه فجر از چندین سال پیش و به خصوص فعالیت این کمیته از ایام شهادت سپهبد سلیمانی، چله قرآنی از ۱۳ دی تا ۲۲ بهمن  ایجاد و برنامه‌های متعددی در این چله برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به جایگاه وحدت آفرینی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم متعلق به هیچ صنف و نهادی نیست، قرآن کریم اطلاح طلب و اصول گرا نمی‌شناسد و ما باید جایگاه وحدت آفرینی قرآن کریم را در جامعه توسعه و ترویج کنیم.

به گفته رییس سازمان دارالقرآن الکریم، اُنس با قرآن در کشور به آن شکلی که باید وجود داشته باشد، هنوز وجود ندارد و ما باید در این زمینه تلاش بسیار بیشتری داشته باشیم.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به راه اندازی کاروان قرآنی انقلاب، اظهار داشت: یکی از اهداف راه اندازی کاروان قرآنی، مهجوریت زدایی از قرآن است و در این زمینه باید تلاش‌های منسجم و برنامه ریزی‌های بیشتری صورت پذیرد.

اخوان صباغ گفت: امروز با اتکای به ۱۴ هزار موسسه و خانه‌های قرآن، برنامه‌های قرآنی در حال اجرا است و در این زمینه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری نیز لازم است همکاری بیشتری با سازمان دارالقرآن الکریم داشته باشد تا فعالیت این مؤسسات و خانه‌های قرآن روز به روز بیشتر و با کیفیت‌تر اجرا شود.

وی ضمن درخواست همکاری از وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تسهیل و حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآنی روستایی، خواستار حمایت این وزارتخانه در برپایی کرسی‌های تفسیر، محافل قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در روستا‌ها و مناطق شهری شد.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی و مردمی گفت: در حال حاضر با برگزاری جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ۲۵ هزار خانواده طلبه و ۵۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها شرکت کردند و توسعه برگزاری این قبیل برنامه‌ها از اهداف سازمان دارالقرآن الکریم است.

به گفته اخوان صباغ، برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و مردمی، این ظرفیت وجود دارد که در هر روستا یک خانه قرآن داشته باشیم که نیازمند فضای فیزیکی نیستند و باید از ظرفیت‌های انسانی استفاده کرد.

وی درباره ماه رمضان، تاکید کرد: برای ماه رمضان، یک برنامه و نهضت مسنجم و بزرگ قرآنی در سطح کشور برنامه ریزی و به صورت هماهنگ برگزار شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار