رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

کانون‌های فرهنگی هنری بر جذابیت مسجد بیفزایند

حجت‌الاسلام محمودی گفت: برخی، مساجد را فقط برای نمازخوان‌ها تعریف کردند و جاذبه‌های ورزشی و هنری را به مکان‌های دیگر انتقال دادند، فلسفه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این است که برنامه‌های جذاب را در آن‌ها اجرا کنند.
کد خبر: ۵۰۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ - 30January 2022

مسجد فقط برای نمازخواندن نیستبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید «محسن محمودی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در نشست کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بیش از ۷۵ هزار مسجد در کشور، ۴۵ هزار امام جماعت و ۹۰۰ امام جمعه داریم که غالب آن‌ها امام جماعت هم هستند و این آمار نشانگر ظرفیت بالایی است که در مساجد کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت به ویژه در دهه فجر استفاده کرد.

وی از کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر خواست تا با توجه به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه مسجد به صورت جدی‌تری عمل کند.

محمودی با اشاره به راهپیمایی جمعه گذشته در حمایت از مردم یمن گفت: یک روز قبل از این برنامه از ما خواستند که راهپیمایی را به دلیل افزایش آمار بیماران کرونایی لغو کنیم در حالی که روز پنج‌شنبه مسابقه فوتبال برگزار شد و مردم بعد از پیروزی تیم ایران به خیابان‌ها آمدند و جشن گرفتند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته راهپیمایی، بعد از نماز جمعه برگزار شد و ما معتقدیم در شرایط قرمز می‌توان با رعایت شیوه نامه‌ها راهپیمایی و جشن نیز برگزار کرد. در جشن ملی ۱۴۰۰ یعنی دهه فجر می‌توان بسیاری از برنامه‌ها را در مساجد برگزار کرد.

محمودی افزود: در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن شناسایی ظرفیت‌های مساجد تلاش می‌کنیم تا هماهنگی‌های لازم را میان نهاد‌ها و دستگاه‌ها ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: مساجد از محوری‌ترین جایگاه هاست که در سال‌های گذشته با کار‌های موازی فرهنگی و بیرون بردن کار‌های فرهنگی از مسجد این پایگاه اجتماعی را از محوری بودن خارج کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: برخی، مساجد را فقط برای نماز خوان‌ها تعریف کردند و جاذبه‌های ورزشی و هنری را به مکان‌های دیگر انتقال دادند. فلسفه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این است که برنامه‌های جذاب را در مساجد اجرا کنند.

به گزارش دفاع‌پرس، نهاد‌های عضو کارگروه مساجد ستاد مرکزی دهه فجر شامل شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف وامور خیریه، بسیج مساجد و محلات، ستاد اقامه نماز، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان دارالقرآن الکریم، مرکز بین المللی گفت و گوی ادیان و فرهنگ ها، شبکه قرآن سیما، خبرگزاری شبستان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار