مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه استان البرز:

احتمال تغییر رنگ شهرستان‌های استان البرز به نارنجی و قرمز وجود دارد

دکتر «جمال‌محمدی» گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و افزایش آمار مبتلایان کرونا، پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییر رنگ وضعیت کرونایی استان البرز به نارنجی و احتمالاً قرمز باشیم.  
کد خبر: ۵۰۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ - 31January 2022

احتمال تغییر رنگ شهرستان‌های استان البرز به نارنجی و قرمز وجود دارددکتر «علی جمال‌محمدی» مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج اظهار داشت: در تداوم مسائل و ویژگی‌هایی که در حوزه کرونا مطرح شده بود و از ابتدا هم انتظار می‌رفت که اتفاقات جدیدی در این زمینه رخ دهد و سویه‌های جدیدی نمایان شود، به نوعی وارد پیک ششم این بیماری شده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مرحله، سویه امیکرون در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران خود را نشان داده و شدت بیماری افزایش یافته است و شاهد درگیری همه رده‌های سنی با این سویه هستیم و افراد بسیاری در سنین جوانی نیز به آن مبتلا شده‌اند. به دنبال افزایش آمار مبتلایان و بستری‌شدگان در چند روز اخیر، تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی در همه کشور رقم خورده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز نیز از تغییر رنگ‌بندی مستثنی نیست و این بیماری در این استان هم‌زمان با کل کشور در حال حرکت به سمت جلو است، افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده، پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییر رنگ وضعیت کرونایی استان البرز به نارنجی و احتمالاً قرمز باشیم.  

جمال‌محمدی ضمن توصیه به مسئولین و شهروندان برای انجام واکسیناسیون به‌صورت گسترده‌تر، تأکید کرد: در چنین شرایطی لازم است دز سوم واکسن کرونا حتماً تزریق شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که مدتی به هر دلیلی مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، مجدداً در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم این پیک را نیز با حداقل آسیب‌ها و مرگ‌ومیر پشت سر بگذاریم.

وی مطرح کرد: طی یک ماه گذشته، بسیاری از بیمارستان‌های استان از بیماران کرونایی پاک شده بود و تنها دو مرکز درمانی امام علی (ع) و کوثر بیماران مبتلا به کرونا را بستری می‌کردند اما با توجه به قرارگیری در پیک ششم بیماری، سایر بیمارستان‌های استان نیز در صورت افزایش آمار و ضرورت بستری مبتلایان، در قالب جداول زمان‌بندی و پیش‌بینی‌شده آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را پیدا خواهند کرد.  

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در پاسخ به این سؤال که «در شرایط کنونی، آیا هر سرماخوردگی، امیکرون است؟» با اشاره به شباهت علائم آنفلوانزا، سرماخوردگی و کرونا گفت: در شرایط اپیدمی کرونا، همه علائم سرماخوردگی کرونا تلقی می‌شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

جمال‌محمدی ادامه داد: در بسیاری از موارد ممکن است نیاز به بستری نباشد اما افراد به محض مشاهده کوچک‌ترین علائم باید خود را قرنطینه کنند و ارتباط خود را با دیگر افراد به حداقل برسانند زیرا غالباً بیماری با انجام همین اقدامات درمان می‌شود.

وی بیان داشت: در همه جهان از جمله کشور ایران تابع سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت ادعا بر این است که واکسیناسیون می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به کرونا جلوگیری کند، میزان آسیب‌های ناشی از آن را کاهش دهد و میزان مرگ‌ومیر را به حداقل برساند بنابراین تزریق واکسن از جمله اولویت‌های ابلاغی در همه محافل سلامت در سراسر جهان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار