در فرهنگسرای خانواده؛

«سیمرغ سی مرغ» رونمایی می‌شود

آئین رونمایی از کتاب «سیمرغ سی مرغ» روایت داستان‌گونه زندگی امام‌خمینی، چهارشنبه ۱۳ بهمن در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ - 31January 2022

«سیمرغ سی مرغ» رونمایی می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آئین رونمایی از کتاب «سیمرغ سی مرغ» جدیدترین اثر محمدقائم خانی، چهارشنبه (۱۳ بهمن) ساعت ۱۴:۳۰ همزمان با دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار خواهد شد.

این کتاب به همت شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است.

این مراسم از ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای خانواده تهران، واقع در محله یوسف‌آباد برگزار می‌شود.

در این برنامه، محمد رودگر از اعضای پژوهشکده امام‌خمینی (ره) و محمدقائم خانی مؤلف کتاب، سخنرانی خواهند کرد.

کتاب «سیمرغ سی‌مرغ» از تولد روح‌الله خمینی (ره) در خانه بزرگ آقامصطفی در خمین شروع می‌شود تا وداع شگفت‌انگیز مردم ایران با امام‌خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در بهشت زهرای تهران؛ قضاوتش با تک‌تک ایرانیان است که این کتاب را منتسب به او بدانند، یا خیر همچنین این کتاب سعی نکرده خوانشی جدید از «زندگی امام‌خمینی» باشد، بلکه تلاشی بوده برای یافتن حقیقت خودِ زندگی، آنطور که حاج‌آقا روح‌الله به عموم مردم از عوام تا خواص می‌گفت، البته از لابه‌لای گزارش‌های مرتبط با وقایع زندگی ایشان.

محمد قائم خانی (نویسنده) در نوشته کوتاهی پیرامون کتاب جدیدش این چنین گفته است: «ما گمان می‌کنیم تنها راه متقنِ رسیدن به حقایق زندگی یک فرد، اسناد محکمی است که درباره او بجا مانده‌است، در حالی که برخلاف پندار ما، سند تاریخی اصلاً معطوف به زندگی انسان‌ها تولید نمی‌شود، بلکه چیزی است بجا مانده که دیگران در رابطه با یک شخص تولید کرده‌اند. در واقع یک سند تاریخی، چیزی درباره حقیقت زندگی هیچ فردی ثبت نمی‌کند، بلکه تنها واقعیتی از ارتباط بین یک تا چند نفر مرتبط با شخصی خاص را به ثبت می‌رساند. اما گاهی آن‌ها که گوشی به حقیقت تاریخ دارند، به رمز یا گاهی تفصیل، شرحی داده‌اند. ما اگر به گفته‌هایشان دقت کنیم، و اسناد تاریخی را در پرتو این سخنان تفسیر کنیم، شاید کمی بتوانیم به حقیقت «زندگی» نزدیک شویم. یکی از این افراد در عصر حاضر، آقا روح‌الله بود که بعد‌ها شد امام‌خمینی.

نوشتن از او با هر نام و نشانی، یک اتفاق بزرگ است که در قالب معمول زندگی‌نامه‌نویسی نمی‌گنجد. رفتن در آن مسیر، اصرار بر اشتباهی است در خواندن تاریخ معاصر ایران.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار