نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

نقد از مسائل و مفاسد در خطبه‌های نمازجمعه بیان شود

«محمدی لائینی» گفت: بیشترین نقد از مسائل و مفاسد که بخشی از لایه‌های حکومتی و مردم در سطح جامعه است در خطبه‌ها باید اعلام شود.
کد خبر: ۵۰۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ - 31January 2022

نقد از مسائل و مفاسد در خطبه‌های نمازجمعه بیان شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران امروز در گردهمایی ائمه جمعه مازندران که در آمل برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم یک گردهمایی آموزشی است که باید فرصت بیشتری به آن داده شود.

وی افزود: از حماسه ۶ بهمن آمل باید تجدید خاطره کنیم و در خطبه جمعه گذشته عنوان شد و این حماسه را تبریک گفتیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه حسن‌زاده آملی گفت: از دست دادن این علامه بزرگوار فقدان سنگینی برای همه ما بود که همیشه در یاد ما خواهند بود.

محمدی لائینی تصریح کرد: با در پیش بودن ماه رجب و دهه فجر آرزو داریم تا مردم عزیز به توصیه امام (ره) جامه عمل پوشانده و انقلاب اسلامی را از خود دانسته و این زمان را تکریم کنند.

وی خاطرنشان کرد: خطبه تراز، بخشی به خطبه و بخشی به خطیب بر می‌گردد؛ آن بخش که به سخن می‌رسید باید بر اساس قرآن به آن عمل کرد که نباید خطبه آن به چالش برسد یا به عمل نادرست برسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: خطبه باید قول احسن باشد یعنی باید در آن امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد باشد.

محمدی لائینی یادآور شد: بیشترین نقد از مسائل و مفاسد که بخشی از لایه‌های حکومتی و مردم در سطح جامعه است در خطبه‌ها باید اعلام شود.

وی افزود: کسانی که در سال‌های قبل بیت المال را ضایع کردند باید پیگیری شود و حق به مردم برسد چراکه این ساخت و ساز‌ها کاری ظالمانه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: تجاوزگرانی که به اموال عمومی تجاوز کردند و ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و منابع طبیعی داشتند باید محاکمه شوند.

محمدی لائینی اظهار داشت: خطبه‌های نماز جمعه تشریفاتی نیست و باید تمام مسائل و مشکلات به مردم گفته شود و نقد و حمایت چه نسبت به حکومت و چه نسبت به برخی از آحاد مردم باید از سوی ائمه جمعه در خطبه‌ها گفته شود.

امام جمعه ساری بیان کرد: هم حکومت بر مردم حق دارد و هم مردم بر حکومت بنابراین ما باید طرفدار حق باشیم گاهی مسئولین را نقد کنیم و گاهی مردم را.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: خطیب باید در تراز انقلاب باشد یعنی علاوه بر سواد لازم و بصیرت از یک تهذیب درست برخوردار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار