جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

تبیین روحانیت در دفاع مقدس عامل مهم کسب پیروزی رزمندگان بود

حجت‌الاسلام «طیبی فر» گفت: روحانیون علمداران حفاظت از اسلام و مکتب اهل بیت (ع) هستند و اگر تبیین‌گری‌های روحانیت در دوران دفاع مقدس نبود رزمندگان هیچ‌گاه این پیروزی‌های بزرگ را کسب نمی‌کردند.
کد خبر: ۵۰۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ - 01February 2022

تبیین روحانیت در دوران دفاع مقدس عامل مهم کسب پیروزی رزمندگان بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام «حسین طیبی‌فر» جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دوشنبه در «همایش شهدای روحانی آذربایجان غربی» که با حضور جمعی از علما، مسئولین، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم ارومیه برگزار شد گفت: ما امروز اگر از شهدای روحانیت تجلیل می کنیم، در واقع از مکتب انبیا، مکتب عصمت و طهارت و از همه کسانی که پیام رسان مکتب اهل بیت (ع) هستند تجلیل می‌کنیم.

وی با اشاره به جایگاه علمای دینی در طول تاریخ، حضور آنان را نتها عامل موثر در تقویت و ارتقا باورهای اعتقادی مردم دانست بلکه آنها را همواره در صف اول مقابله و مبارزه با استکبار عنوان کرد.

حجت الاسلام طیبی فر با بیان اینکه ذات روحانیت با استکبار و استبداد همخوانی ندارد افزود: هر جا که پرچم بلندی در برابر استکبار شکل پیدا کرد یقین بدانید یک یا چند روحانی مبارز جلو دار این قافله بوده اند.

وی قشر روحانیت را به عنوان علمداران حفاظت از اسلام و مکتب اهل بیت (ع) معرفی کرد و گفت: اگر تبیین گری های روحانیت در دوران دفاع مقدس نبود رزمندگان هیچ گاه این پیروزی های بزرگ را کسب نمی کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز نیز وظیفه و جایگاه روحانیت اقتضا می کند که علاوه بر نقش پرورش دینی  و اعتقادی در جامعه، دشمن شناسی و شکل دهی حرکت مردم برای مقابله با استکبار را در راس امور خود قرار دهند.

 وی گفت: البته یکی دیگر از رسالت های سنگین که برعهده این قشر است جهاد تبیین می باشد که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند و مبنای این جهاد نیز نزد علما و روحانیون است.

حجت الاسلام طیبی فر با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر، تشکیل انقلاب اسلامی ایران را زلزله ای سیاسی در دنیای استکبار دانست و افزود: چراکه با پیروزی این انقلاب شکوهمند ستون فقرات استکبار به لرزه درآمد و خواب کسانی که نقشه نیل تا فرات را در سر داشتند آشفته کرد.

وی‌ ساختار انقلاب اسلامی را بر مبنای باورها و ارزش های معنوی توصیف کرد و گفت: بی تردید اگر نقش تاثیرگذار روحانیت در روشنگری و آگاهی بخشی مردم نبود این انقلاب به پیروزی نمی رسید.

حجت الاسلام طیبی فرگفت: انقلاب اسلامی به برکت هدایت های روحانیت اکنون چهل و سومین سال خود را پشت سر گذاشته اما آنچه امروز این انقلاب به آن نیاز دارد جهاد است.

وی تصریح کرد: یعنی همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس در یک جنگ بین المللی در مقابل قدرت های جهان ایستادیم و آنها را به زانو درآوردیم امروز نیز در صحنه های مختلف اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی که دشمنان به راه انداخته اند باید محکم و استوار بایستیم و با آنها مقابله کنیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز اندیشه ها و اعتقادات نسل جوان زبر هجمه های دشمنان است و در این میان هیچ کس به اندازه روحانیت نمی تواند میدان دار دفاع و مقابله با این جنگ باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی بر بازخوانی وصیت نامه های این عزیزان تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که همه شهدا نسبت به آن تاکید دارند حمایت از ولی فقیه است.

رونمایی از 20 عنوان کتب در حوزه شهدای روحانی، تجلیل از خانواده های شهدا، رزمندگان پیشکسوت و نویسندگان حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه های جانبی این همایش بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار