شهردار تهران:

بودجه پیشنهادی سال آینده ۵۶ هزار میلیارد تومان است/ در گذشته اراده‌ای برای ساخت و ساز در تهران وجود نداشت

زاکانی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۱، ۵۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، گفت: برنامه‌هایی داریم که می‌توانیم در حوزه ساخت و ساز و همچنین حمل و نقل کار‌های بر زمین مانده را با قدرت انجام دهیم.
کد خبر: ۵۰۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ - 01February 2022

بودجه پیشنهادی سال آینده ۵۶ هزار میلیارد تومان است/ در گذشته اراده‌ای برای ساخت و ساز در تهران وجود نداشتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه میزان بودجه دولت برای سال آینده ۴۶ درصد است، اظهار داشت: این آمار در شهرداری تهران ۵۱ درصد لحاظ شده است؛ مسیری که ما در شهرداری تهران دنبال کردیم یک مسیر رشد است.

وی با بیان اینکه تفاوت ما و دولت سیزدهم با دولت و شهرداری گذشته در این است که ما به دنبال تحول هستیم، گفت: در دولت، شورای شهر و شهرداری گذشته اراده‌ای برای تحول و ساخت و ساز وجود نداشت.

زاکانی افزود: اینکه شورا در حوزه بودجه به پیشنهاد شهرداری تهران اعتماد کند یا نه ضرر نخواهد کرد و در آینده می‌توانید بگویید که چرا به بودجه مصوب نرسیده‌اید.

شهردار تهران درباره حوزه ساخت و ساز تصریح کرد: ۱۰ سال پیش ۳۰ هزار پروانه صادر شده، اما از سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ و بخاطر اراده‌ای که وجود نداشته یک سکته در حوزه ساخت و ساز داشته‌ایم.

وی ادامه داد: یکسری تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مسکن و ... امضا شده که وارد میدان عمل و ساخت و ساز شوند. سلسله شرایطی در تهران ایجاد شده که شهر را به سمت مردگی برده است و اگر اراده کنیم می‌توانیم شهر را دوباره زنده کنیم.

زاکانی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۱، ۵۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی داریم که می‌توانیم در حوزه ساخت و ساز و همچنین حمل و نقل کار‌های بر زمین مانده با قدرت ادامه پیدا کند.

وی گفت: فردا برای اولین بار دو ملک را برای ارائه در بورس ارائه خواهیم کرد.

شهردار تهران گفت: در بودجه ۱۴۰۱ هزار میلیارد در حوزه هوشمندسازی تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار