امام جمعه اصفهان:

شخصیت جامع امام خمینی (ره) ایشان را در میان علما ممتاز کرد

امام جمعه اصفهان گفت: امام خمینی (ره) در رابطه با فقه، اصول، فلسفه، عرفان و در همه علومی که در حوزه رایج است، در بین همه علما ممتاز بود.
کد خبر: ۵۰۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ - 01February 2022

چهل‌و‌سومین فجر انقلاب| شخصیت جامع امام خمینی(ره) او را در میان علما ممتاز کردبه گزارش دفاع‌پرس‌ از اصفهان، آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» پیش از ظهر امروز در مراسم یوم‌الله 12 بهمن در گلستان شهدای اصفهان، با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از آن دسته بزرگوارانی است که انسان می‌تواند از زوایای مختلف درباره ایشان سخن بگوید، اظهار داشت: از نظر علم، تقوا، زهد، خلوص در عمل، عرفان، تدبیر و تدبر، سیاست جای صحبت بسیاری درخصوص ایشان وجود دارد. ایشان از نظر علم از شخصیت‌های ممتاز حوزه علمیه قم بودند و بعد در زمره شخصیت‌های برجسته حوزه علمیه نجف شدند، هر چند که دشمنان نمی‌خواستند اینگونه بشود ولی شد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه یکی از دلایل دشمن برای تبعید امام راحل به نجف اشرف، شکست ایشان در مقابل علما و مراجع نجف است، گفت: آنها فکر می‌کردند امام خمینی فقط در قم از جمله بزرگان هستند و اگر به نجف برود در مقابل علمای نجف شکست می‌خورد ولی دشمن مایوس شد.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) کتاب‌های بسیاری نوشتند، گفت: در رابطه با فقه، اصول، فلسفه، عرفان و در همه علومی که در حوزه رایج است، امام (ره) در بین همه علما ممتاز بود و حتی می‌توانیم بگوییم کم نظیر بود. سعی امام (ره) این بود که زاهدانه زندگی کنند و زندگی کاملا ساده‌ای داشتند.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت و ایستادن در برابر دشمن خصلت تمام انبیاست که در وجود امام راحل نیز بود. براساس آیه قرآن چه بسا مومنانی که با دشمن جنگیدند و کوچکترین سستی در کارهای سختی که از ناحیه دشمن پیش آمد نشان ندادند بالاخره جنگ با دشمن سختی دارد اما انبیا و آنهایی که با انبیا هستند هر چه سختی ببینند سست نمی‌شوند بلکه تیزتر می‌شوند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار