سناتور آمریکایی: از تحریم‌ها علیه ایران چیزی نصیب آمریکا نشد

نماینده مجلس سنای آمریکا می‌گوید اجرای سیاست فشار حداکثری علیه ایران از طریق تحریم‌ها هیچ حاصلی برای ایالات متحده به همراه نداشته است.
کد خبر: ۵۰۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ - 01February 2022
سناتور آمریکایی: از تحریم‌ها علیه ایران چیزی نصیب آمریکا نشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کریس مورفی» نماینده مجلس سنای آمریکا امروز سه‌شنبه (۱۲ بهمن/ ۲ فوریه) از اجرای سیاست موسوم به «فشار حداکثری» که بعد از خروج از برجام در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، علیه ایران به کار گرفته شد انتقاد کرد.
 
کریس مورفی دقایقی قبل در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «از تحریم‌های فشار حداکثری ترامپ علیه ایران چیزی نصیب ایالات متحده نشد. در واقع اوضاع بدتر شد. حملات بیشتر به نیروهای آمریکا صورت گرفت و برنامه هسته‌ای [ایران] بزرگتر شد.باید آماده باشیم آن تحریم‌ها را در ازای بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای کاهش دهیم.»
 
دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در وین زمینه‌های بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند. با وجود این، دولت او تا کنون از انجام تعهداتی که پیش‌شرط بازگشت آمریکا به برجام است خودداری کرده و عملاً سیاست «فشار حداکثری» را علیه ایران ادامه داده است.
 
در حال تکمیل...
نظر شما
پربیننده ها