بررسی ظرفیت‌های بانوان خبرنگار در جلسه هیأت اندیشه‌ورز بسیج رسانه

در نشستی که با همت بسیج رسانه و با حضور اعضای هیأت فرهنگ و رسانه و بانوان رسانه‌ای در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد، ظرفیت بانوان خبرنگار بررسی و به لزوم حمایت از قشر خبرنگار پرداخته شد.
کد خبر: ۵۰۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ - 04February 2022

بررسی ظرفیت‌های بانوان خبرنگار در جلسه هیات اندیشه ورز بسیج رسانهبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست هیأت اندیشه‌ورز بسیج رسانه و هیأت فرهنگ و رسانه به میزبانی خبرگزاری دفاع‌ مقدس و با حضور بانوان رسانه‌ای و خبرنگار برگزار شد.

«عباس محمدیان» رئیس سازمان بسیج رسانه در این نشست با اشاره به ویژگی‌های اهالی رسانه اظهار داشت: نوع کار این قشر متفاوت است و متفاوت دیده می‌شوند؛ از این رو به مطالبات آنان باید متفاوت پرداخت. باید به خبرنگاران به‌عنوان نخبگان مورد اعتماد که ظرفیت رسانه‌ای متعددی دارند، کمک کنیم.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن ظرفیت زنان اهل رسانه در سال‌های اخیر بیان کرد: ۶۵ درصد از اعضای بسیج رسانه، زنان هستند که ابزار مطالبه را به دست دارند و کارهای خوب خلق می‌کنند‌ و امروز پازل اصلی رسیدن به نقشه راه عملیات‌های بسیج رسانه از بستر چنین جلساتی شکل می‌گیرد.

محمدیان گفت: در خلق بسیاری از سوژه‌های ناب، بانوان پیشتاز هستند؛ در استان‌ها نیز زنان از خبره‌ترین خبرنگاران محسوب می‌شوند که از این رو لایق جایگاه بهتری در سطح رسانه‌ها هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: در تقویت جبهه رسانه انقلاب اسلامی بانوان از ارکان اصلی هستند که باید در متن قرار بگیرند و زمانی این رکن به دست می‌آید که یکدیگر را باور کنیم و از اختلاف سلایق، اختلاف عقاید نیازیم.

در این نشست، بانوان رسانه‌ای به بیان نقطه نظرات خود پیرامون زمینه‌های همکاری زنان با بسیج رسانه پرداختند. هویت‌بخشی به جایگاه خبرنگاران به‌ویژه خبرنگاران زن، لزوم پرورش نیروی توانمند با طی کردن مراحل رشد خبری، ایجاد سناریوی روایتگری در موضوعات روز جامعه و روایت‌های تاریخی، همراهی و هدایت خبرنگاران به‌عنوان پرچمداران مطالبه‌گری، ایجاد بستر‌ لازم برای فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و مذهبی اهالی رسانه و حمایت‌های قانونی از فعالیت‌های خبرنگاران از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده از سوی خبرنگاران حاضر در این نشست بود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار