خسروشاهی همیشه بر بصیرت‌افزایی تأکید داشت

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی درگذشت جهانگیر خسروشاهی، نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۵۰۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷ - 02February 2022

استاد خسروشاهی همیشه بر بصیرت‌افزایی تأکید داشتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «جهانگیر خسروشاهی» نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در پی ایست قلبی درگذشت. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به همین مناسبت پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسمه‌تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

دگرباره عرصه ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس یکی از دلباختگان و دلسوزان خود را از دست داد. استاد «جهانگیر خسروشاهی» که بی‌شک یکی از اساتید متعهد و خوش ضمیر و باوجدان عرصه ماندگاری فرهنگ متعالی دفاع مقدس بود، از میان دوستداران و ارادتمندان خود پر کشید و در جوار رحمت الهی و یاران شهیدش آرام گرفت.

استاد «جهانگیر خسروشاهی» با ذوق و شوق، قلم به دست می­گرفت و جانانه از ارزش­های انقلاب و جنگ دفاع می­کرد. گاه که اثری فاخر در عرصه انقلاب و دفاع مقدس پدیدار می­شد، چنان هیجان‌زده می‌­شد که گویی آیات الهی نازل شده است! چرا که مظلومیت حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات هشت سال جنگ و خاستگاه متعالی آن؛ انقلاب اسلامیِ خمینی کبیر (رضوان‌الله تعالی علیه) را به عینه می­‌دید و از ناملایماتی­‌ها و کم­‌کاری­‌ها در این عرصه ملول بود.

همه­ دوستان خود از نویسنده و پژوهشگر و ناشر و هر آن‌ کس که تعلق‌خاطری به اصل انقلاب و حقانیت دفاع مقدس داشت را به کار و تلاش فاخر تشویق و از سر تواضع و فروتنی خود را آماده دست‌بوسی خادمان این حوزه می­‌کرد. با وجود کسالت چندین ساله، هیچ‌گاه نشد به فراخوان همکارانش برای یاری‌رساندن و پیشبرد فعالیت­‌ها «نه» بگوید و کسالت را بهانه قرار دهد.

با تمام وجود به صد برابری شدن کار‌ها درزمینه­­ دفاع مقدس که ندای ولی امر مسلمین؛ حضرت امام خامنه‌­ای (مد ظله‌العالی) بود، باور داشت و به سهم خود برای تحقق این مطالبه تلاش می­‌کرد. گاه که در مسند داوری و ارزیابی آثار دفاع مقدس در ساحت جوایز ادبی قرار می­‌گرفت، با نگاه ژرف­‌اندیش و عمیق خود آثار را ارزیابی و حق مطلب را ادا می­‌کرد و به جبهه خودی و غیرخودی و مرزبندی انقلابی با دگراندیشان شدیداً اعتقاد و بر بصیرت‌افزایی تأکید داشت.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس فقدان این نویسنده، پژوهشگر و صاحب‌­نظر ادبیات دفاع مقدس را به خانواده آن عزیز و دوستان و یارانش تسلیت و تعزیت عرض کرده و علو درجات آن مرحوم سعید را از خداوند تبارک‌ و تعالی مسئلت می‌­نماید.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار