برگزاری آیین «میهمانی لاله‌ها» در مشهد+ تصاویر

به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، مراسم عطرافشانی مزار شهدا در بهشت رضا مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲ - 03February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر آیین «میهمانی لاله‌ها» با حضور حجت‌الاسلام «عباس فرازی‌نیا» رییس ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، جمعی از مسئولین لشکری و کشوری، فرماندهان و مسئولان یگان‌های ارتش، خانواده شهدا به میزبانی فرماندهی آماد و پشتیبانی منطقه شمالشرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا در این مراسم اظهار داشت: در قرآن کریم عده‌ای از باتقواترین بندگان خدا، محبوب حق تعالی هستند، اما مجاهدانی که در راه خدا شهید می‌شوند و به حکم الهی زنده هستند و نزد پروردگار روزی می‌خورند از جایگاه والاتری از متقین برخوردارند.

وی افزود: شهدا بندگی خدا را به کمال انجام دادند ما نیز برای تداوم راه شهدا باید به آنها تأسی کنیم.

رییس ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت نقش‌آفرینی آحاد جامعه در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: امروز مأموریت جدید ما در مقابل جبهه وسیع و رسانه‌ای دشمن جهاد تبیین است؛ بر همین اساس باید در جهت روشنگری و آشنایی بیشتر جوانان این مرزوبوم با سیره شهدا که در مسیر اعتلای نظام اسلامی جان خود را فدا کردند تلاش کنیم.

وی الگو گرفتن از سبک زندگی شهدا را ضروری دانست و گفت: شهدا در راه تبدیل زندگی به بندگی جان خود را فدا کردند و ولایتمداری را به ما آموختند.

مداحی ذاکر اهل‌بیت حجت‌الاسلام علی قرائی، اجرای قطعات حماسی توسط رزم‌نوازان قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، گلباران هوایی گلزار شهدای بهشت رضا توسط هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی و اجرای سرود توسط گروه شهید فهمیده لشکر ۵ نصر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

همچنین مشابه این مراسم در بهشت ثامن‌الائمه حرم مطهر، گلزار شهدای خواجه ربیع و جبل النور کوهسنگی و گلزار شهدای شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها