نماینده مجلس مطرح کرد؛

اثبات حقانیت ایران با اعتراف مکرون به‌حق کشورمان در بی‌اعتمادی به آمریکا

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی گفت: تماس تلفنی مکرون با حجت‌الاسلام رئیسی اثبات‌کننده ماهیت حقانیت جمهوری اسلامی ایران بوده از این رو ایران نباید از مواضع خود عقب‌نشینی کنیم.
کد خبر: ۵۰۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ - 05February 2022

اثبات حقانیت ایران با اعتراف مکرون به حق کشورمان در بی‌اعتمادی به آمریکا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید محمدرضا میرتاج الدینی» نایب رئیس فراکسیون نیرو‌های مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به تماس تلفنی مکرون با رئیسی با محوریت مذاکرات برجام و احیای آن، اظهار داشت: پایداری و صلابت مذاکره کنندگان و ملت ایران است که حقانیت موضع جمهوری اسلامی در مسائل هسته‌ای را روشن کرده و سران کشور‌های اروپایی را نسبت به موضوع پیگیر می‌کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی طبق برجام به تعهدات خود در خصوص برجام عمل کرده، گفت: آمریکا زمانی از توافق برجام به صورت یکجانبه خارج شد و ایران را تحریم کرد که این موضوع را همه کشور‌ها تأیید می‌کنند.

وی افزود: تماس تلفنی مکرون با رئیس جمهور کشورمان این پیام را دارد که آن‌ها نمی‌توانند ماهیت حقانیت جمهوری اسلامی را انکار کنند.

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی ادامه داد: ما بار‌ها از آمریکایی‌ها بی اعتمادی دیده ایم و این موضوع در تماس تلفنی مکرون مورد اذعان و اعتراف قرار گرفته از این رو همچنان باید روی مواضع خود ایستاده و عقب نشینی نکنیم تا زمانی که رفع قطعی تحریم ها، راستی آزمایی و ضمانت معتبر آن را دریافت کنیم.

نایب رئیس فراکسیون نیرو‌های مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تناقضات اظهارات مکرون درباره حق ایران در بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا و تأکید وی به بازگشت ایران به برجام، خاطرنشان کرد: صحبت‌های مکرون دارای تناقضاتی است که علیرغم اعتراف به اقدام اشتباه آمریکا در قبال برجام، باز هم از جمهوری اسلامی می‌خواهند به تعهدات برجامی خود بازگردد. این تناقض به خاطر دریافت امتیاز از ایران است که نمی‌خواهند آشکارا آن را بیان کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها