سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق مطرح کرد؛

محاصره رژیم صهیونیستی در هندسه انقلاب اسلامی

«محمد محیی» با اشاره به شکست سیاست فرقه‌گرایی و ایران هراسی از سوی تل آویو، گفت: انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در محاصره شدید و خفه‌کننده قرار داد.
کد خبر: ۵۰۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ - 05February 2022

محاصره رژیم صهیونیستی در هندسه انقلاب اسلامی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، چهل و سه سال پیش در چنین روز‌هایی یک رویداد تاریخی به وقوع پیوست و انقلاب اسلامی در ایران بر نظام شاهنشاهی پیروز شد. ایرانی‌ها اکنون نیز راه و مسیر انقلاب اسلامی را ادامه می‌دهند و در سالگرد پیروزی این انقلاب، بر وفاداری خود به آن و پایبندی به اصول و فرامین رهبر انقلاب اسلامی تأکید می‌کنند.

مفاهیم ایدئولوژیک و مضامین گران‌بهای انسانی که امام خمینی (ره) به عنوان صاحب این گفتمان و نهاد به ارمغان آوردند، توانست الگوی جدیدی بسازد و از تکرار نمونه‌های شکست خورده پیشین جلوگیری و شاخصه جدیدی را به منطقه تقدیم کند. بر همین اساس با «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه حاصل آن را می‌خوانید:  

نقش انقلاب اسلامی ایران در تغییر معادلات منطقه‌ای را چگونه ارزیابی می‌کنید؛ گروه‌های مقاومت چگونه توانستند با تأثیر پذیرفتن از انقلاب اسلامی با تروریسم در کشور‌های خود مبارزه کنند؟

انقلاب اسلامی در یک مرحله تعیین کننده به پیروزی رسید، به طوری که اوضاع سیاسی در منطقه با امضای توافقات موسوم به توافق صلح با رژیم صهیونیستی و خروج مصر از دایره درگیری‌ها با امضای معاهده کمپ دیوید، به سوی فیصله دادن به مسئله و آرمان فلسطین و نابودی آن پیش می‌رفت. اگر امور طبق برنامه ریزی‌های دشمنان پیش می‌رفت و توافقات و روند تسلیم شدن کشور‌های عربی و سرسپردگی آن‌ها برای دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی تکمیل می‌شد، فلسطین و همه منطقه تحت سیطره رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود. ولی انقلاب اسلامی پیروز شد و این برنامه ریزی‌ها را به شکست کشاند و زلزله‌ای در منطقه ایجاد کرد و باعث شد تا آمریکا برنامه‌های خود را تغییر دهد و به مرحله مقابله با انقلاب اسلامی منتقل شود و برای ساقط کردن و جلوگیری از ثبات آن تلاش کند.

همچنین پیروزی انقلاب اسلامی امیدواری را به ملت فلسطین و ملت‌های منطقه بازگرداند تا با رژیم صهیونیستی مقابله و برای آزادسازی فلسطین تلاش کنند. برای تحقق این اهداف، گروه‌های جدید مقاومت شکل گرفتند و در مساحت گسترده‌ای به فعالیت پرداختند و رژیم صهیونیستی را در میان حلقه‌ای تنگ و خفه کننده، محاصره کردند.

 آیا تصور می‌کنید بین انقلاب اسلامی در ایران و محور مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن در زمینه مبارزه با داعش و تروریسم ارتباطی وجود دارد؟

مرحله ظهور و بروز داعش و اشغالگری آن در جغرافیای گسترده‌ای از خاک عراق و سوریه از خطرناک‌ترین فصل‌های توطئه گری صهیونیستی - آمریکایی علیه منطقه ما بود که با ابزار‌ها و دست نشانده‌های سعودی، اماراتی، قطری و ترکی اجرا شد. هدف این توطئه، تجزیه عراق، سوریه و لبنان و مقهور کردن محور مقاومت بود و اگر گروه‌های مقاومت زیر مجموعه محور مقاومت که ایران آن را رهبری می‌کند، نبودند و اگر حمایت عظیم و مستقیم مالی، تجهیزاتی و نیروی انسانی جمهوری اسلامی از محور مقاومت نبود، اوضاع منطقه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد. پیروزی بزرگ بر داعش، جلوه‌ای از جلوه‌های اقدام مشترک و انسجام خارق العاده بین گروه‌های محور مقاومت بوده که محور صهیونیستی - آمریکایی را دچار رعب و وحشت کرده و محاسبات آن‌ها را به هم ریخته است.

به نظر شما اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد، شرایط و وضعیت سایر امت‌ها و ملت‌ها چگونه بود؟

همزمان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و بروز آمریکا به عنوان یک قدرت سلطه گر بر جهان، کشور‌های منطقه نمی‌توانستند با قلدرمآبی و خصومت‌های آمریکا مقابله کنند و نظام‌های سیاسی حاکم بر منطقه در چرخه آمریکا می‌چرخیدند و اراده و توان مقابله با آن را نداشتند و اگر مقاومت مستحکم مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود که با طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا، تجاوز عراق، جنگ لبنان و یمن و تجاوز مستمر علیه ملت فلسطین مقابله کند، ما اکنون بردگان ذلیل یهودی‌های صهیونیست بودیم و رؤیای تشکیل دولت صهیونیست از نیل تا فرات محقق شده بود.

رژیم صهیونیستی همواره برای اجرای سناریوی ایران هراسی و شایعه افکنی درباره روندی که به گسترش نفوذ شیعی رایج شده است، تلاش کرده و می‌کند؛ حال اینکه ایران در واقعیت از گروه‌های مقاومت مثل حماس که سنّی است حمایت می‌کند، نظر شما در این باره چیست؟

همه پژوهش‌ها و سفارش‌های مراکز تحقیقاتی و پژوهشی صهیونیستی و آمریکایی اذعان می‌کند جمهوری اسلامی ایران پرچم اسلام ناب محمدی را بالا برد و طبق توصیفات آنها، مذهب تشیع خطر واقعی و جدی برای امنیت رژیم صهیونیستی و ماهیت آن ایجاد کرده است. این در حالی است که تل آویو توانسته است کشور‌های سنّی را مهار و آن‌ها را به چارچوب عادی سازی روابط و توافقنامه‌های صلح وارد کند.

رژیم صهیونیستی این تهدید را در جمهوری اسلامی، حزب الله، انصارالله و گروه‌های مقاومت عراق مجسم می‌بیند که همه آن‌ها در دایره تشیع قرار دارند. از این رو رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند شیعه هراسی را ترویج دهد و بر ساز فرقه گرایی بنوازد تا سنی‌ها و شیعه‌ها را با هم درگیر کند. این در حالی است که این رژیم فراموش کرده است که گروه‌های مقاومت فلسطین سنّی مذهب هستند، ولی مورد حمایت کامل جمهوری اسلامی و محور مقاومت قرار دارند. این رژیم فراموش کرده است نظام‌های سیاسی حاکم بر کشور‌های عربی لزوماً نمایندگان واقعی ملت‌های عربی نیستند و ملت‌های سنی از فلسطین حمایت می‌کنند و قدردان نقش بزرگ و مهم جمهوری اسلامی و محور مقاومت در حمایت از مقاومت ملت فلسطین هستند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار