رئیس پارلمان لبنان: به حفظ فرهنگ و سلاح مقاومت پایبند هستیم

نبیه بری با اشاره به اینکه شهدا روشنگران راه برای ساختن وطن آزاد و مستقل هستند، گفت: بیش از هر زمان دیگری برای حفظ فرهنگ و سلاح مقاومت آمادگی داریم.
کد خبر: ۵۰۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ - 05February 2022

بیش از هر زمان دیگری به حفظ فرهنگ و سلاح مقاومت پایبند هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری العهد، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انتفاضه ششم فوریه و سالروز شهادت «حسن قصیر» در هفتم فوریه اظهار داشت: این انتفاضه همچنان مسیر صحیح ملی را نشان می‌دهد؛ آن هم در دوره‌ای که مسیر‌ها و رویکرد‌ها برای بسیاری مختل شده است.

وی ادامه داد: این انقلاب، انتفاضه، بازو‌های مجاهدان و اراده‌هاست که امور را به حد نصاب طبیعی و مسیر واقعی خود بازمی‌گرداند. این، همان ثبات و پیشروی در زمان عقب‌نشینی‌ها، حرکت با افتخار به سوی نور و روشنایی و سرسبزی پایدار در زمان فراگیر شدن خشکی‌ها و برهوت است.

نبیه بری تصریح کرد: انتفاضه ششم فوریه، نماد ساقط شدن توطئه و پیروزی وطن بود. لبنان هویت و وابستگی «عربی» دارد؛ نه «عبری». ششم فوریه، یک یادبود یا روزی از تاریخ نیست، بلکه خود تاریخ، گذشته و حاضر و چشم‌انداز روشن به سوی آینده است.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: پس از ۳۸ سال ما امروز بیش از هر زمان دیگری و با همان عزم و اراده‌ای که آن برهه باشکوه از تاریخ ملی را رقم زد، در اوج آمادگی برای دفاع از دستاورد‌های ششم فوریه ۱۹۴۸ قرار داریم. ما آماده‌ایم از همه آن دستاورد‌ها زیر سقف وطن و قانون اساسی صیانت کنیم و برای حفظ صلح داخلی و همزیستی مسالمت‌آمیز و پایبندی به فرهنگ، رویکرد و سلاح مقاومت برای مقابله با تجاوزگری و طمع‌ورزی‌های رژیم صهیونیستی تلاش کنیم تا لبنان به مرکز پیروزی و نه شکست تبدیل شود.

نبیه بری در پایان سخنانش گفت: به همه شهدا درود می‌فرستیم و ما با استمداد از آن‌ها راه محافظت از لبنان را به سوی ساختن وطنی قدرتمند و تسخیرناپذیر برای فرزندانش ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار