نماینده مردم در مجلس:

غنی‌سازی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی است

همتی گفت: انگلیسی‌ها بدانند غنی‌سازی کنونی جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس مفاد برجام انجام می‌شود که بیانگر قانون‌مداری ایران اسلامی است.
کد خبر: ۵۰۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ - 05February 2022

غنی‌سازی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن همتی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به درخواست انگلیسی‌ها از کشورمان در راستای پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و توقف فوری غنی سازی، اظهار داشت: کشور‌های اروپایی ایفای نقش پلیس بد را میان خود تقسیم کرده اند و اکنون نوبت انگلیسی‌ها رسیده است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیان هیچ شرط برجامی از سوی اروپایی‌ها پذیرفته شده نیست، مطرح کرد: در این میان می‌توان اذعان کرد بیان پیش شرط توقف غنی سازی در راستای رفع تحریم‌ها نشان می‌دهد میان کشور‌های اروپایی حاضر در برجام تفاهم وجود ندارد و آن‌ها به بن بست سیاسی رسیده اند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تعهدات برجامی خودش را کامل اجرایی کرده است، ادامه داد: بر این اساس موضع گیری مقامات انگلیسی در خصوص برجام، فقط شیطنت است.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه دولت قبلی اجرای برخی تعهدات را داوطلبانه پذیرفته بود، اما اروپایی‌ها همواره زیاده خواهی می‌کنند، افزود: بر این اساس اکنون جمهوری اسلامی اجازه هیچ قلدری برجامی را به کشوری نمی‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برچیده شدن تمامی تحریم‌ها از سوی غربی‌ها امری غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها بدانند غنی سازی کنونی ایران نیز بر اساس مفاد برجام انجام می‌شود که بیانگر قانونمداری ایران اسلامی است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار