فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) استان خوزستان:

«والفجر هشت» یکی از ارزشمندترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود

سردار «شاهوارپور» با بیان اینکه دشمن در عملیات «والفجر هشت» شکست سنگینی را متحمل شد و رزمندگان اسلام به اهداف مورد نظر خود دست یافتند، گفت: «والفجر هشت» یکی از ارزشمندترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۵۰۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ - 05February 2022

عملیات والفجر هشت یکی از ارزشمندترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سرتیپ دوم پاسدار «حسن شاهوارپور» فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) استان خوزستان، امروز (شنبه) در حاشیه گرامی‌داشت سالگرد عملیات «والفجر هشت» و یاد و خاطره شهدای این عملیات، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت رزمندگان اسلام در عملیات «والفجر هشت» حفظ اسرار اطلاعات بود که رزمندگان و فرماندهان با تمام توان سعی کردند هیچ اطلاعاتی پیش از عملیات لو نرود و همین امر باعث شد دشمن به‌صورت کامل غافل‌گیر شود.

وی با بیان اینکه دشمن در عملیات «والفجر هشت» شکست سنگینی را متحمل شد و رزمندگان اسلام به اهداف مورد نظر خود دست یافتند، افزود: «والفجر هشت» یکی از ارزشمندترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود.

سردار شاهوارپور ادامه داد: یکی از مسائلی که دشمن در طول دفاع مقدس در عملیات‌ها دنبال می‌کرد، بررسی نقاط و جزییات مورد نظر عملیات‌ها بود و همین امر بر حفاظت هرچه بیشتر از اطلاعات عملیات و محل آن می‌افزود.

فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) استان خوزستان گفت: دشمن در عملیات «والفجر هشت» هیچ جزییاتی از نوع عملیات به دست نیاورد و از استعدادی که در این عملیات به‌کارگیری شده بود نیز غافل شد؛ به همین دلیل یکی از سنگین‌ترین شکست‌های خود را در جنگ تحمیلی متحمل شد.

وی بیان کرد: در همایش سالگرد عملیات «والفجر هشت»، یاد و خاطره شهدای این عملیات و سایر عملیات‌های دوران دفاع مقدس گرامی داشته شد و همواره بر تداوم راه شهدا و توجه هرچه بیشتر به وصیت این شهدای والامقام و انتقال مفاهیم آن به نسل جوان تاکید داریم.

عملیات «والفجر هشت» بهمن سال ۱۳۶۴، با عبور رزمندگان اسلام از رودخانه خروشان اروند، در منطقه عمومی فاو عراق انجام شد و که در نتیجه آن، ضمن قطع راه دریایی عراق به خلیج فارس، خسارات سنگینی به ماشین جنگی دشمن بعثی وارد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار