گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیر عراق با حجت‌الاسلام رئیسی

رئیس‌ جمهور ایران و نخست‌وزیر عراق در خصوص روابط ۲ کشور گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۵۰۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ - 05February 2022

گفت‌وگوی تلفنی حجت‌الاسلام رئیسی با نخست‌وزیر عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری رسمی عراق از گفت‌وگوی تلفنی حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در خصوص روابط ۲ کشور خبر داد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیری عراق، در این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص توسعه همکاری و هماهنگی میان ۲ کشور در زمینه‌های مختلف و کلیه سطوح رایزنی شد.

در این بیانیه آمده است که نخست‌وزیر عراق در این گفت‌وگو با اشاره به اهمیت ابتکارات منطقه‌ای با هدف همگرایی دیدگاه‌ها، تصریح کرد: «روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران متمایز است».

حجت‌الاسلام رئیسی نیز از تلاش‌های عراق برای ایجاد همگرایی در دیدگاه‌ها و تقویت امنیت و ثبات منطقه قدردانی و تأکید کرد: «هرگونه اقدامی که از سوی هر طرفی با هدف بی‌ثبات کردن عراق و امنیت آن انجام شود و بر جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی آن تاثیر بگذارد را محکوم می‌کند».

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، آبان ماه گذشته نیز در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق ضمن تأکید بر روابط دیرینه و نزدیک دو کشور و با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت عراق قرار دارد، تأکید کرد که وحدت و یکپارچگی در عراق موضوعی راهبردی است و نباید خدشه‌دار شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار