حجت‌الاسلام رئیسی در تماس تلفنی نخست‌وزیر عراق:

مشکلات منطقه به شرط عدم مداخله خارجی قابل حل و فصل است

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه ممتاز عراق در سیاست گسترش حداکثری روابط همسایگی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: امیدواریم فرایند تشکیل ساختار‌های سیاسی در عراق از طریق وفاق ملی و حفظ وحدت پیش رود تا منجر به ثبات و پیشرفت روزافزون ملت عراق شود.
کد خبر: ۵۰۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ - 05February 2022

دولت و جامعه قوی و متحد در عراق همواره مورد تاکید ایران بوده است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در تماس تلفنی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، با بیان اینکه گسترش و تعمیق روابط بین دو کشور همواره مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار داشت: در رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر گسترش روابط با کشور‌های همسایه و منطقه، عراق جایگاهی ممتاز دارد.  

رئیس جمهور افزود: یک حکومت قدرتمند و منسجم و یک جامعه قوی و متحد در عراق همواره مورد تاکید ایران بوده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه تهران و بغداد در مقابله با گروه‌های داعشی و تکفیری تجربه موفقی داشتند که می‌تواند در عرصه تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای نیز تداوم یابد، اظهار داشت: همه مشکلات و مسائل منطقه قابل حل و فصل است به شرط آنکه مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای متوقف شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: مشکلات منطقه ناشی از زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌هاست و اگر آن‌ها به شکل واقعی و نه ظاهری از منطقه اخراج شوند، خواهیم دید که خود کشور‌های منطقه می‌توانند صلح، ثبات و امنیت را با همکاری یکدیگر در منطقه به طور کامل برقرار کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی از تلاش‌های دولت عراق برای برگزاری مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی قدردانی و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد به این مذاکرات تا حصول نتیجه ادامه دهد، به شرط آنکه سعودی‌ها نیز در فضای تفاهم و احترام متقابل حاضر به ادامه مذاکرات باشند.

رئیس جمهور ضمن یادآوری مصائب و سختی‌های وارده بر ملت یمن، اظهار امیدواری کرد که دولت عراق در این زمینه هم بتواند پیشرو در ابتکار منطقه‌ای برای رفع محاصره و استیفای حقوق یمنی‌ها باشد

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه افزایش سطح تبادلات اقتصادی با ایران برای عراق بسیار اهمیت دارد، افزود: بغداد از سیاست گسترش تعاملات همسایگی و منطقه‌ای ایران کاملا استقبال کرده و امیدواریم سطح همکاری‌ها و مناسبات دو کشور بیش از پیش گسترش یافته و تعمیق یابد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار