نماینده مجلس مطرح کرد؛

خبرسازی آمریکا درباره مذاکرات برای ایجاد التهاب در فضای عمومی ایران

رضایی گفت: آمریکایی‌ها با خبرسازی‌ها از مذاکرات به‌دنبال یک مطالبه‌گری و فشار عمومی علیه دیپلمات‌های ایرانی هستند تا به نتیجه دلخواه آن‌ها تن دهند.
کد خبر: ۵۰۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ - 06February 2022

خبرسازی آمریکا درباره مذاکرات برای ایجاد التهاب در فضای عمومی ایران

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره ادعای برخی رسانه‌های خارجی درباره توافق در مذاکرات هسته ای، اظهار داشت: خبر توافق چند ساله ایران و آمریکا که توسط برخی شبکه‌های مجازی منتشر شده است یک دروغ رسانه‌ای است. این اخبار با هدف جنگ روانی ایجاد و توزیع می‌شود.

وی افزود: استراتژی آمریکایی‌ها در مذاکرات فعلی بازگشت پوچ و بدون هزینه به برجام است یعنی اول نمی‌خواهند هیچ هزینه‌ای بدهند و تحریم‌های موجود را لغو کنند. ثانیاً اگر مفاد توافق نامه را هم امضا کنند نه خود حاضر به عمل به آن هستند و نه تضمین می‌دهند که دولت بعدی آن را اجرا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: منتشر شدن خبر‌هایی که از رسانه‌های آمریکایی منتشر می‌شود با هدف شرطی سازی فضای جامعه ایران است لذا رسانه‌های داخلی باید هوشیاری داشته باشند که پرداختن به این خبر‌ها موجب بر هم زدن فضای روانی جامعه و شرطی شدن اقتصاد کشور نگردد.

رضایی گفت: آمریکایی‌ها از فضای آرام و وحدتی که در جامعه احساس می‌شود ناراحتند لذا برخی خبرسازی‌ها با هدف ایجاد التهاب در فضای عمومی جامعه است؛ آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که با این نوع خبرسازی‌ها یک مطالبه گری و فشار عمومی علیه دیپلمات‌ها شکل بگیرد تا دیپلمات‌ها تحت فشار به نتیجه دلخواه آن‌ها تن دهند.

وی افزود: راهبرد ما در مذاکرات مشخص است و بار‌ها بر آن تاکید شده است. اولاً آمریکایی‌ها از برجام خارج شده اند و مشکلات امروز به گردن آنهاست. ثانیاً برای برگشت مجدد هم باید تضمین بدهند که دوباره رویکرد سابق را ادامه ندهند و حضورشان بصورت موقتی نباشد.

رضایی خاطرنشان کرد: بحث دیگری که ما داریم این است که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد، لذا اول باید وعده‌ها و اقدامات آمریکایی‌ها راستی آزمایی شود که آیا به تعهداتشان عمل می‌کنند یا خیر؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: توافق قابل دسترسی است اگر آمریکایی‌ها از مسیری که گذشتگان شان مثل ترامپ عبرت بگیرند و نخواهند قدم در مسیر پیشینیان بگذارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها