کارشناس مسائل بین‌الملل:

اولویت اول دولت خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق مقاوم‌سازی اقتصاد است

پاک آیین با بیان اینکه اولویت اول دولت خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق مقاوم‌سازی اقتصاد است، گفت: امیدواریم لغو تحریم‌ها باعث شود بتوانیم کشور را در مسیر پیشرفت اقتصادی متحول کرده و شاهد آینده‌ای خوب برای مردم کشورمان باشیم.
کد خبر: ۵۰۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ - 06February 2022

دستیابی به توافق خوب در مذاکرات وین به ایجاد صلح در جهان کمک می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن پاک آیین» سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان در گفت‌وگویی با اشاره به ویژگی‌های توافق خوب، اظهار داشت: چنانچه تحریم‌های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران لغو و دولت ایران در یک راستی آزمایی نسبت به لغو تحریم‌ها مطمئن و از طرفی شرایطی نیز ایجاد شود که ایران مبادلات اقتصادی خود را با جهان به صورت عادی برقرار کند، می‌توانیم بگوییم چنین توافقی خوب است.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با اهتمام و جدیت فعالیت خودش را دنبال می‌کند و به چیزی جز تأمین منافع ملت ایران نمی‌اندیشد، ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران توانسته در گفت‌وگو‌های وین گام‌های خوبی را بردارد.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان افزود: اگر آمریکایی‌ها جدیت لازم را داشته باشند این توافق می‌تواند انجام شود.

پاک آیین بابیان اینکه یکی دیگر از نشانه‌ها و ویژگی‌های توافق خوب این است که دارای ضمانت اجرایی باشد و کشوری نتواند سلطه خود را به کشور دیگری تحمیل کند، بیان کرد: در مسیر دستیابی به یک توافق خوب طرفین باید با احترام متقابل حرکت کنند.

وی بابیان اینکه متأسفانه تاکنون شاهد صداقت، از سوی آمریکایی‌ها نبوده‌ایم، گفت: سیاست‌های همراه با نفاق آمریکا در مقاطع مختلف باعث شده تا مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل تأکید کرد: اگر آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند و به دنبال زیاده‌خواهی و خروج از برجام نباشند به نظر می‌رسد می‌توان منتظر یک توافق خوب بود که این توافق قطعاً به تأمین امنیت در منطقه و ایجاد صلح در جهان کمک خواهد کرد.

وی افزود: بنابراین باید منتظر ماند و دید تا در دور بعدی گفت‌وگو‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا آمریکا آمادگی پذیرش یک توافق خوب را دارد یا نه.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان بابیان اینکه مسائل کشور را نباید به توافق گره زد، افزود: دولت با دو هدف، گفت‌وگو‌های وین را پیگیری می‌کند، یکی خنثی‌سازی تحریم‌ها و دیگری لغو تحریم‌هاست.

پاک آیین خاطرنشان کرد: اولویت اول دولت خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق مقاوم‌سازی اقتصاد است، اما درعین‌حال از لغو تحریم نیز استقبال می‌کند.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان اظهار کرد: امیدواریم لغو تحریم‌ها باعث شود بتوانیم کشور را در مسیر پیشرفت اقتصادی متحول کرده و شاهد آینده‌ای خوب برای مردم کشورمان باشیم.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار